چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 20339

در تعدادی از بیماران، حالت هایی مانند بیماری پارکینسون یا زوال عقل با Lewy bodies ، گستره ی بزرگی از فعالیت در مغز دارند و همچنین ممکن است زمان زیادی بعد از آن،علامت های دیگر آن آشکار نشوند

اختلال خواب و علامت زود هنگامی از زوال عقل
سلامت نیوز: بر اساس تحقیق منتشر شده در شماره ی آنلاین نشریه ی Neurology  در تاریخ 28 جولای 2010 ،ژورنال پزشکی آکادمی عصب شناسی آمریکا، اختلال خواب ممکن است علامتی از بیماری زوال عقل یا بیماری پارکینسون تا 50 سال پیش از شناسایی باشد.

 
محققین با استفاده از اطلاعات ثبت شده ی کلینیک Minnesota,Rochester,Mayo  27 نفر از کسانی که اختلال خواب (REM)  را برای حداقل 15 سال قبل از ایجاد یکی از سه بیماری پارکینسون ،زوال عقل با Lewy bodies یا  multiple system Atrophy. ( Multiple system Atrophy یک اختلال است که باعث ایجاد علائم مشابهی با بیماری پارکینسون می شود) را تجربه کرده بودند، شناسایی کردند.

 
افراد با اختلال خواب REM اغلب خارج از حدود رویا و حرکات شدید مانند مشت کوبیدن واکنش نشان می دهند، که این می تواند به آن ها یا هم تخت خوابی هایشان صدمه بزند.

 
این مطالعه پی برد که فاصله ی زمانی بین شروع اختلال خواب و نشانه های اختلالات نورولوژیک تا 50 سال و با یک فاصله ی متوسط زمانی 25 ساله است.از این شرکت کنندگان،13 نفر با بیماری زوال عقل ، 13 نفر دیگر با بیماری پارکینسون و 1 نفر با Multiple System Atrophy  شناسایی شدند .

 
به گفته ی نویسنده ی این مطالعه ( :( Bradly F.Boeve,MD,Mayo Clinic «یافته های ما بیان می کردند که در تعدادی از بیماران، حالت هایی مانند بیماری پارکینسون یا زوال عقل با Lewy bodies  ، گستره ی بزرگی از فعالیت در مغز دارند و همچنین ممکن است زمان زیادی بعد از آن،علامت های دیگر آن آشکار نشوند.»
 وی همچنین افزود: «تحقیقات بیشتری روی این رابطه ی محتمل نیاز است تا دانشمندان بتوانند درمان هایی را ایجاد کنند که سالها قبل از اینکه علایم این بیماری ها(زوال عقل و پارکینسون) ظاهر شوند پیشرفت این اختلالات را کند یا متوقف کنند».

 
مشخص نیست که چه تعداد از افرادی که اختلال REM  را تجربه کردند، دچار بیماری هایی مانند پارکینسون یا زوال عقل شوند.یک سرمقاله ی مرتبط اشاره می کند که دلیلی وجود ندارد که Narcolepsy با یا بدون اختلال REM  ، بعدا به اختلالات Neurodegenerative منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha