مصرف بی‌رویه داروی دگزامتازون در ورزشكاران، طاسی، جوش‌های دردناك و چركی در شانه ایجاد می‌كند و در صورت ادامه مصرف، تبدیل سینه مردانه به سینه زنانه مشكلات عقیمی غیر قابل برگشت و در نهایت در برخی بروز سیروز و سرطان كبد هم به دنبال دارد.

مصرف بی‌رویه دگزامتازون در ورزشكاران باعث طاسی می‌شود
 یك متخصص فیزیولوژی ورزش گفت: مصرف بی‌رویه داروی دگزامتازون در ورزشكاران، طاسی، جوش‌های دردناك و چركی در شانه ایجاد می‌كند و در صورت ادامه مصرف، تبدیل سینه مردانه به سینه زنانه مشكلات عقیمی غیر قابل برگشت و در نهایت در برخی بروز سیروز و سرطان كبد هم به دنبال دارد.

مسعود حاجی رسولی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: هر دارویی حتی اگر با تجویز پزشك مصرف شود عوارض خواهد داشت چه رسد به اینكه دارویی بدون نیاز وارد بدن شود كه در این شرایط عوارض شدیدتر است.

وی با بیان اینكه دگزامتازون دارویی است كه در همه داروخانه‌ها هست و ممكن است خیلی‌ها با تجویز پزشك برای حل مشكل التهاب‌های بدن استفاده كنند تصریح كرد: داروهای آنابولیك استروئید و محرك‌ها و مخدرها مورد نیاز بیماران است اما با كمال تاسف برخی ورزشكاران تا گاهی 200 برابر دوز مورد نیاز بدن این داروها را برای دوپینگ وارد بدن می‌كنند كه عوارض بدی دارد.

حاجی رسولی ادامه داد: دگزامتازون كه یك داروی آنابولیك استروئید است به منظور افزایش حجم بدن استفاده می‌شود اباید در نظر داشت مصرف این دارو با هر هدفی باید حتماً با تجویز پزشك باشد و مصرف بدون تجویز پزشك، خودسرانه و با دوز بالای آن خطرناك است.

وی خاطرنشان كرد: مصرف بیش از حد این دارو در مردان طاسی مردانه، جوش‌های دردناك و چركی در شانه ایجاد می‌كند و در صورت ادامه مصرف، تبدیل سینه مردانه به سینه زنانه و آتروفی بیضه تا حد عقیمی غیر قابل برگشت و در نهایت در برخی سیروز و سرطان كبد هم به دنبال دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha