پذیرش دستیار دوره سوم در رشته تخصصی پزشکی خانواده در سال 96 براساس مصوبات شورای آموزش پزشکی تخصصی درخصوص پزشکی خانواده و قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی و مطابق با دفترچه راهنما انجام خواهد شد.

جزئیات ثبتنام و برگزاری آزمون دستیاری پزشک خانواده

سلامت نیوز: پذیرش دستیار دوره سوم در رشته تخصصی پزشکی خانواده در سال 96 براساس مصوبات شورای آموزش پزشکی تخصصی درخصوص پزشکی خانواده و قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی و مطابق با دفترچه راهنما انجام خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آفرینش، بر این اساس، ثبتنام در سومین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشک خانواده (سال تحصیلی 96 - 95) آغاز شده است و آزمون کتبی در روز 28 بهمن 95 برگزارمی‌شود.

 لازم به ذكر است كه تمام مراحل اجرایی ثبتنام، انتخاب رشته و اعلام نتیجه آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام میپذیرد.

شرایط لازم

    از جمله شرایط لازم برای پذیرش دستیار تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

    پزشکان عمومی که حداقل 5 سال سابقه فعالیت در عرصه به عنوان پزشک خانواده با قرارداد مربوطه را دارا باشند میتوانند در این آزمون شرکت کنند.

    همچنین پزشکان دارای حداقل 2 سال سابقه فعالیت در عرصه به عنوان پزشک خانواده با قرارداد مربوطه به علاوه دارای حداقل 2 سال سابقه فعالیت در برنامه پزشک خانواده در عناوین مدیریتی و کارشناسی در مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت و یا گروه گسترش معاونت بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی و یا دارای سابقه مدیریت در سایر معاونتها و ادارات تابعه وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی باشند، میتوانند در این آزمون شرکت کنند.

    داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت آقایان، اشتغال به کار در زیرمجموعه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت یا دانشگاهها در زمان شرکت در آزمون، تأیید صلاحیت و رفتار حرفهای توسط دانشگاه محل کار، سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته پزشکی خانواده و فقدان نقص عضو یا بیماری موثر حرفه ای، عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یکی از رشته های تخصصی پزشکی، PhD، کارشناسی ارشد از دیگر شرایط شرکت در آزمون است.

    داوطلبان باید مدارک موردنیاز جهت ثبتنام اینترنتی را که در دفترچه راهنمای ثبتنام درج شده اینترنتی تهیه و اسکن کنند و از نیمه دوم دی ماه 95 با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی زیر نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه اقدام کنند.

    http://sanjeshp.ir

    هزینه ثبتنام 555 هزار ریال است که داوطلبان پس از پرداخت آن و دریافت کد مربوطه میتوانند مراحل ثبتنام را آغاز کنند.

    زمان توزیع كارت

    کارت ورود به جلسه آزمون سهشنبه 12 بهمن ماه 95 از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت مربوطه است.

    جزئیات برگزاری آزمون كتبی

    آزمون کتبی رأس ساعت 9 صبح روز 14 بهمن ماه 95 به طور همزمان در شهر تهران برگزار خواهد شد.

    تعداد سؤالات آزمون کتبی 150 سؤال تستی چهار گزینهای، 25 سوال صحیح غلط اصلاحی و 25 سوال (Extended Matching ) جورکردنی است.

    زمان انتشار كلید

    کلید اولیه آزمون کتبی حداکثر طی سه روز پس از برگزاری آزمون بر روی سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت.

    فرصت ارسال اعتراض

    داوطلبان مجاز هستند پس از اعلام کلید آزمون کتبی به مدت 72 ساعت نسبت به ارسال اعتراض به سؤالات آزمون مذکور منحصرا از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش اقدام کنند. رسیدگی به اعتراضات واصله پس از مدت زمان مقرر به هیچ عنوان مقدور نخواهد بود.

    برای هر تست چهارگزینهای باید تنها یک گزینه که در میان گزینههای ارائه شده بهترین پاسخ ممکن است، انتخاب شود. به هر سؤال تستی چهار گزینهای با پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و هر سؤال تستی چهار گزینهای با پاسخ اشتباه یک نمره منفی تعلق میگیرد.

    به هر سؤال صحیح / غلط اصلاحی با پاسخ صحیح 2 نمره مثبت و هر پاسخ غلط یک نمره منفی تعلق میگیرد.

    به هر سؤال Extended Mathing (جورکردنی) با پاسخ صحیح 4 نمره مثبت و هر پاسخ اشتباه یک نمره منفی تعلق میگیرد.

    به سؤالات بدون پاسخ نمرهای تعلق نمیگیرد. به هر سؤال تستی چهارگزینهای که بیش از یک گزینه پاسخ داده شده باشد یک نمره منفی تعلق میگیرد.

    چنانچه در مرحله رسیدگی به اعتراضات سوالی از آزمون حذف شود نمره آن متناسب با پاسخ داوطلب به سایر سوالات آن درس لحاظ خواهد شد.

    زمان برگزاری آزمون شفاهی

    به کلیه داوطلبانی که حداقل نمره 200 از 600 نمره آزمون کتبی را اخذ کردهاند، کارنامه اولیه و مجوز شرکت در آزمون شفاهی داده خواهد شد. آزمون شفاهی و عملی رأس ساعت 9 صبح روز 28 بهمن ماه 95 در شهر تهران برگزار خواهد شد.

    پذیرش دستیار با رعایت مقررات پذیرش و سهمیههای اعلامی انجام میشود. ملاک پذیرش نمره کل داوطلب و انتخاب رشته و سهمیه مربوطه است.

    نمره کل نهایی که حداکثر آن 100 است مشتمل است بر 60 درصد نمره آزمون کتبی، 25 درصد نمره آزمون شفاهی و 10 درصد نمره معدل دوره (MPH) دوره پودمانی مدیریت عالی بهداشت عمومی پزشک خانواده و 5 درصد سابقه فعالیت در عرصه پزشک خانواده شهری و روستایی. هر سال فعالیت مورد قبول بعد از سال چهارم معادل یک درصد تا سقف 5 درصد محاسبه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha