رئیس اداره نظارت و ارزشیابی محصولات غذایی با منشا گیاهی سازمان غذا و دارو، در واکنش به برخی اخبار مبنی بر استفاده از ماده نگهدارنده "ادتا" در کنسروها، گفت: کنسروها فاقد هر گونه مواد نگهدارنده هستند.

"کنسروها" مواد نگهدارنده ندارند

سلامت نیوز :رئیس اداره نظارت و ارزشیابی محصولات غذایی با منشا گیاهی سازمان غذا و دارو، در واکنش به برخی اخبار مبنی بر استفاده از ماده نگهدارنده "ادتا" در کنسروها، گفت: کنسروها فاقد هر گونه مواد نگهدارنده هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس نسترن محمدی اظهار کرد: اینکه در برخی رسانه‌ها و از منابع نامشخص و نامعتبر  بیان می‌شود که در کنسروها از مواد نگهدارنده‌ به نام «ادتا» استفاده می‌شود که بدن انسان را دچار کم خونی و فقر آهن می‌کند، اشتباه و غیر کارشناسی است.

وی ادامه داد: اهل فن به خوبی مطلع هستند که وقتی ماده غذایی داخل قوطی کنسرو قرار می‌گیرد، در اثر فرایندهای حرارتی پخته استریل و تمام میکروارگانیسم‌های آن از بین می‌رود و با توجه به این که بسته بندی کنسرو به گونه‌ای است که امکان نفوذ مجدد میکروب در ماده غذایی را به صفر می‌رساند، در نتیجه برای افزایش ماندگاری محصول، دیگر نیازی به افزودن مواد نگهدارنده نیست.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی تاکید کرد: تمامی کنسروها دارای پروانه بهداشتی ساخت از سازمان غذا و دارو بوده و تحت نظارت مسول فنی تولید و عرضه می‌شوند و فرمولاسیون آنها در زمان اخذ پروانه بررسی و مورد تایید قرار می‌گیرد.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: با قاطعیت اعلام می‌شود که کنسروها فاقد هر گونه نگهدارنده هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha