كودكان سالم بهتر از امكانات موجود در كشور بهره می‌گیرند و هزینه‌های كمتری به دولت تحمیل می‌كنند و بازدهی بیشتری دارند.

خرما، كشمش باید جایگزین چیپس و پفك در بوفه‌های مدارس شود
 یك متخصص تغذیه گفت:در بوفه‌های مدارس به جای غذاهای بی ارزشی مثل چیپس، پفك و نوشابه باید از تنقلاتی سالمی مانند نخودچی، شاهدانه، كنجد بو داده، برنجك، دوغ، خرما، كشمش و غذاهایی گرم استفاده شود.

سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد اگر در دوران میانسالی، افراد دچار بیماری‌های قلبی ـ عروقی ‌شوند، این مسئله ریشه در تغذیه دوران كودكی آنها دارد و حتی كودكانی كه با وزن خیلی كم به دنیا می‌آیند، مادران آنها در دوران بارداری از سیگار استفاده كرده یا دچار سوءتغذیه بوده‌اند.

وی با بیان اینكه سلامت كودكان از بعد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است، اضافه كرد: كودكان سالم بهتر از امكانات موجود در كشور بهره می‌گیرند و هزینه‌های كمتری به دولت تحمیل می‌كنند و بازدهی بیشتری دارند.

مظهری گفت: تلاش بر این است كه در بوفه‌های مدارس به جای غذاهای بی ارزشی مثل چیپس، پفك و نوشابه، از تنقلاتی مانند نخودچی، شاهدانه، كنجد بو داده، برنجك، دوغ، خرما، كشمش و غذاهایی گرم استفاده شود.

این متخصص تغذیه فرهنگ سازی درباره تغذیه اصیل ایرانی و رجعت به غذاهای سنتی را كمك بزرگی به سلامت كودكان دانست و گفت: با یك فرهنگ سازی قوی می‌توانیم از باورهای غلط و گرایش‌های نابه جا بكاهیم، زیرا این مواد غذایی فاقد ارزش، نسل را فرسوده، كم توان و كم طاقت می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha