شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 203437

مطالعات جدید محققان نشان می دهد دویدن به سمت عقب بسیار بیشتر از دویدن معمولی کالری می سوزاند و بسیار مفید است.

مزایای باورنکردنی دویدن رو به عقب

سلامت نیوز:مطالعات جدید محققان نشان می دهد دویدن به سمت عقب بسیار بیشتر از دویدن معمولی کالری می سوزاند و بسیار مفید است.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگر به دنبال یک ورزش جدید و مهیج هستید که بتواند به سرعت کالری های اضافی بدن شما را از بین ببرد به جای باشگاه های بدنسازی تنها رو به عقب بدوید.


بر اساس تحقیقات، دویدن و راه رفتن رو به عقب یک ورزش دوست داشتنی و محبوب در برخی کشورهای اروپایی به خصوص کشور ژاپن است که این کار از قرنها پیش بین آنها رواج دارد.


راه رفتن و دویدن روبه عقب عضلاتی از بدن را درگیر می‌کند که در حرکت روبه جلو نقش موثری ندارند و ضعیف تر از سایر عضلات هستند.
این ورزش یکی از راه های مخفیانه ای است که بیشتر ورزشکاران برای کم کردن سریع وزن و تقویت تمام عضلات بدن خود از آن استفاده می کنند و علاوه بر کم کردن چربی دور شکم، باعث برطرف کردن انحنای ستون فقرات و خمیدگی ناشی از نشستن نامناسب هم می شود.


کارشناسان برآورد کرده اند که هر 100 قدم راه رفتن روبه عقب می تواند مانند هزار قدم راه رفتن رو به جلو باعث کاهش کالری و ایجاد تناسب اندام شود.
البته محققان هشدار می دهند که افراد برای انجام چنین تمرین‌های ورزشی حتماً موارد احتیاطی را رعایت کنند. برای مثال در یک مکان کاملاً امن این ورزش را انجام دهند و در آن مکان پله، سراشیبی یا سربلندی، چاله یا حفره وجود نداشت باشد.


همچنین حین انجام این ورزش، گوش دادن به موسیقی یا حرف زدن با تلفن همراه می تواند باعث کاهش تمرکز و بروز اتفاق هایی چون سقوط و افتادن شود.
در نهایت کارشناسان توصیه می کنند افراد ابتدا از راه رفتن رو به عقب شروع کنند و به تدریج با تمرین بیشتر، دویدن روبه عقب را آغاز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha