چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 20344

پژوهشگران آمریكایی در گزارش جدیدی هشدار دادند كه حتی آنتی بیوتیك‌هایی كه به ظاهر بی‌ضرر و خفیف به نظر می‌رسند ممكن است به شدت، تعادل میكروب‌هایی را كه در روده زندگی می‌كنند، آشفته كرده و بر هم بزنند و پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای سلامت بدن به همراه داشته باشند

آنتی بیوتیك‌ها معده را آشفته می‌كنند
سلامت نیوز: یك تحقیق جدید در آمریكا تایید كرد كه آنتی بیوتیك‌ها معده را آشفته می‌كنند.

به گزارش  ایسنا، پژوهشگران آمریكایی در گزارش جدیدی هشدار دادند كه حتی آنتی بیوتیك‌هایی كه به ظاهر بی‌ضرر و خفیف به نظر می‌رسند ممكن است به شدت، تعادل میكروب‌هایی را كه در روده زندگی می‌كنند، آشفته كرده و بر هم بزنند و پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای سلامت بدن به همراه داشته باشند.


بر اساس آزمایشاتی كه روی سه زن شركت كننده انجام شد، محققان متوجه شدند: داروی آنتی بیوتیك موسوم به «سیپروفلوكسیاسین» كه به این شركت كنندگان داده شده بود به طور كامل تمام جمعیت باكتری‌های مفید موجود در دستگاه گوارش آنها را سركوب می‌كند و حداقل در یكی از این زنان ماه‌ها طول كشید تا دوباره وضعیت معده و روده‌ها به حالت عادی و طبیعی بازگردد.

به گزارش شبكه خبری ان بی سی، این پژوهش كه در نشریه دستاوردهای آكادمی ملی علوم آمریكا به چاپ رسیده تاییدی مستدل به این باور معمول است كه آنتی بیوتیك‌ها می‌توانند میكروب‌های زنده و مفید را در بدن تخریب كنند. این یافته هم چنین ایده رشد و گسترش محصولات پروبیوتیك مثل ماست حاوی كشت‌های زنده باكتریایی را تقویت می‌كند.

به گزارش ایسنا، مطالعات بیشتر و بیشتر همگی تایید می‌كنند كه انسانها و حیوانات و موجودات زنده دیگر رابطه همزیستی با میكروب‌ها دارند. میكروب‌های موجود در روده‌ها به هضم غذا كمك می‌كنند و باكتری‌های مفید می‌توانند فضا اشغال كرده و باكتری‌های مضر را دور كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha