استاندار قم شناخت علل گرایش افراد به مواد مخدر و برنامه‌ریزی برای مقابله با آن را ضروری دانست و خواستار تشکیل کارگروه برنامه‌ریزی مشترک در این راستا شد.

آمارهای رسمی کشور نشان از سیر کاهنده اعتیاد ندارد

سلامت نیوز: استاندار قم شناخت علل گرایش افراد به مواد مخدر و برنامه‌ریزی برای مقابله با آن را ضروری دانست و خواستار تشکیل کارگروه برنامه‌ریزی مشترک در این راستا شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سید مهدی صادقی؛ استاندار قم در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به برخی عوامل موثر در افزایش و یا کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: حمایت و توانمندی سازی افراد در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در این زمینه بسیار راهگشاست.

صادقی با بیان‌اینکه در بحث مقابله با مواد مخدر نباید صرفا بر روی دقت اعداد و آمار در سطح استانی متمرکز شویم، افزود: آمارهای رسمی کشور نشان از سیر کاهنده نداشته است‌ و همین مسئله ضرورت شناخت کافی و صحیح علل گرایش افراد به سمت مواد مخدر و برنامه ریزی جهت کاهش این آسیب ها را دوچندان می کند.

وی افزود: در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم کارگروهی جهت برنامه ریزی مشترک در زمینه ی مبارزه با مواد مخدر تشکیل شود تا برای اجرای برنامه ها در استان تصمیم گیری شود.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: برنامه ی عملیاتی در دو بخش پیشگیری و مقابله با مواد مخدر بایستی تعیین شود.

احد جمالی؛ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم در این جلسه با بیان اینکه مبنای انجام کارها بایستی تحقیقات باشد اظهار داشت: یکی از اشکالات این است که داده های مختلف آماری داریم، اما تحلیلی بر آنها وجود ندارد.

جمالی با اشاره به برخی ناهمگونی های وضعیت اجتماعی در استان قم افزود: متاسفانه در استان قم حاشیه نشینی در متن شهر وجود دارد که باید در این زمینه چاره اندیشی صورت بگیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha