دانشمندان اعلام کرده‌اند که در شرایط آزمایشگاهی و آزمایش روی نمونه‌های جانوری در آزمایشگاه موفق شدند گسترش سلول‌های سرطانی را تا سه‌چهارم کاهش دهند.

سلامت نیوز: دانشمندان اعلام کرده‌اند که در شرایط آزمایشگاهی و آزمایش روی نمونه‌های جانوری در آزمایشگاه موفق شدند گسترش سلول‌های سرطانی را تا سه‌چهارم کاهش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان از «BBC» ، تومورهای سرطانی قابلیت رشد در هر نقطه‌ای از بدن را دارند و این امر عامل 90 درصد مرگ و میرهای ناشی از سرطان است. اما دانشمندان با مطالعه روی موش‌ها توانسته‌اند با تغییر سیستم ایمنی بدن، مانع گسترش سلول‌های سرطانی پوست به ریه‌ها شوند. محققان مرکز تحقیقات سرطان انگلیس معتقدند که اقدامات و آزمایش‌های اولیه دید تازه‌ای از چگونگی گسترش سرطان یا متاستاز ایجاد کرده است که می‌توان امیدوار بود در آینده‌ای نزدیک بتوان درمان‌های جدیدی را برای سرطان ابداع کرد.»


محققان 810 مجموعه موش تغییریافته به لحاظ ژنتیکی را تولید کردند تا بتوانند قسمت‌های DNA و تاثیر آنها را روی مقاومت بدن نسبت به گسترش سرطان بررسی کردند. آنها سلول‌های ملانومای سرطان پوست را به موش‌ها تزریق کردند و سپس تعداد تومورهایی را که در ریه شکل گرفتند، تحت‌کنترل گرفتند. آنها 23 قسمت از DNA یا ژن‌ها را یافتند که گسترش سرطان را آسان‌تر یا سخت‌تر می‌کرد که بسیاری از آنها در کنترل سیستم ایمنی نقش داشتند. محققان با هدف قراردادن یک ژن موسوم به Spns2 توانستند میزان گسترش سرطان را به ریه‌ها تا سه‌چهارم (75 درصد) کاهش دهند. آنها داروهایی را به این ژن تزریق کردند که اثر کاهنده سلول‌های سرطانی را به جا می‌گذارد. در این آزمایش‌ها، دانشمندان با ایمنی درمانی به معنای مهار کردن توان سیستم ایمنی برای مبارزه با سرطان توانستند نتایج قابل‌توجهی را کسب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha