مصرف فست‌فودها و غذاهای آماده علایم آلرژی پاییزه را افزایش می‌دهند. در فست‌فودها رنگ‌های مصنوعی وجود دارد كه موجب تشدید حساسیت می‌شود.

سلامت نیوز: یك متخصص داخلی گفت: مصرف مواد غذایی حاوی هیستامین مانند ماهی، گوجه، آجیل، شكلات و خربزه موجب افزایش علایم آلرژی پاییزه می‌شود.

دكتر حشمت‌الله توكل در گفت وگو با(ایسنا) ، اظهار داشت: آلرژی پاییزه در برخی افراد در اوایل فصل پاییز بروز می‌كند و موجب آبریزش بینی، خارش بینی و چشم، سرفه و عطسه و یا تنگی نفس در این افراد می‌شود.

وی افزود: به افرادی كه به آلرژی پاییزه دچار هستند توصیه می‌شود تا حد امكان در محیط‌هایی كه آلرژی آنها را تشدید می‌كند قرار نگیرند. قرار گرفتن در طبیعت می‌تواند علایم آلرژی را تشدید كند.

توكل تصریح كرد: استفاده از داروهای ضدحساسیت مانند آنتی‌هیستامین نیز در كنترل آلرژی بسیار موثر است. این داروها عوارض جانبی خاصی ندارند ولی باید به این نكته توجه شود كه داروی آنتی‌هیستامین خواب‌آور است و توصیه می‌شود در ساعات پایانی شب مصرف شوند.

این متخصص داخلی خاطرنشان كرد: به افرادی كه مشاغل خاص مانند رانندگی دارند توصیه می‌شود از نوع خواب‌آور آنتی هیستامین استفاده نكنند. نوع دیگری از داروهای ضد حساسیت وجود دارد كه خواب آور نیستند و می‌توان از این داروها استفاده كرد.

وی بیان كرد: مصرف فست‌فودها و غذاهای آماده علایم آلرژی پاییزه را افزایش می‌دهند. در فست‌فودها رنگ‌های مصنوعی وجود دارد كه موجب تشدید حساسیت می‌شود.

توكل گفت: مصرف غذاهای پرادویه نیز علایم آلرژی را تشدید می‌كند و به افراد مبتلا به آلرژی توصیه می‌شود ادویه كمتری مصرف كنند.

وی افزود: همچنین ورود هوای سرد به درون ریه علایم آلرژی را تشدید می‌كند. به افراد مبتلا به آلرژی پاییزه توصیه می‌شود در معرض باد مستقیم كولر قرار نگیرند.

این متخصص داخلی تصریح كرد: استفاده از ماسك‌های مخصوص و فلیتردار می‌تواند مانع ورود گرد و ذرات ریز به ریه شده و از تشدید علایم پیشگیری كند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha