چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۲

آمارها نشان می‌دهد كه در حال حاضر حداقل 26 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند. در حال حاضر چندین شركت داروسازی در تلاش برای به نتیجه رساندن نتایج آزمایشات بالینی روی مواد جدید هستند كه پلاك های موجود در مغز بیماران آلزایمری را تشكیل می‌دهند

یك تست خون ساده برای تشخیص سریع آلزایمر
سلامت نیوز: پژوهشگران می‌گویند: به زودی با یك تست خون ساده می‌توان بیماری آلزایمر را تشخیص داد.


به گزارش  ایسنا، ‌محققان در آمریكا تاكید كردند كه با این یافته تعداد بیشتری از افراد شانس تست آلزایمر را پیدا خواهند كرد.

گروهی دیگر از محققان با تست مایع مغزی نخاعی توانستند در مراحل اولیه این بیماری را تشخیص دهند.

آمارها نشان می‌دهد كه در حال حاضر حداقل 26 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند. در حال حاضر چندین شركت داروسازی در تلاش برای به نتیجه رساندن نتایج آزمایشات بالینی روی مواد جدید هستند كه پلاك های موجود در مغز بیماران آلزایمری را تشكیل می‌دهند. شناسایی بهتر این مواد به تشخیص سریعتر و آسانتر بیماری كمك می‌كند.

به گزارش شیكاگو تریبون، دكتر سید اوبریانت محقق مركز علوم سلامت دانشگاه فناوری تگزاس در آمریكا می‌گوید: تست خون می‌تواند روشی بسیار ساده برای تشخیص آلزایمر باشد، آنچه هم اكنون برای محققان مهم است افزایش دقت تست خون است.

پژوهشگران می‌گویند: بهترین زمان برای درمان این بیماری ابتدایی‌تربین مراحل پیشرفت آن است. قبل از اینكه پروتئین‌های سمی شكل گرفته در مغز بتوانند تعداد زیادی از نورونها را نابود سازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha