مهمترین علت تكرر ادرار در مردان بالای 60 سال مشكل پروستات است و معمولاً این افراد بزرگی پروستات دارند و به همین دلیل برای آنها انسداد مجاری ادراری ایجاد می‌شود و نمی‌توانند به خوبی ادرار خود را تخلیه كنند.

بزرگی پروستات در مردان معمولاً با تكرر ادرار شروع می‌شود
سلامت نیوز: عضو انجمن اورولوژی ایران گفت: بزرگی پروستات معمولاً در مردان بالای 60 سال با تكرر ادرار شروع می‌شود كه این عارضه مثانه را تحریك می‌كند.

محمد سدهی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: مهمترین علت تكرر ادرار در مردان بالای 60 سال مشكل پروستات است و معمولاً این افراد بزرگی پروستات دارند و به همین دلیل برای آنها انسداد مجاری ادراری ایجاد می‌شود و نمی‌توانند به خوبی ادرار خود را تخلیه كنند.

وی افزود: با این وجود مقداری از ادرار نیز در مثانه باقی می‌ماند و گاهی اوقات خود بزرگ‌بودن پروستات مثانه را تحریك می‌كند كه احساس ادرار داشته باشد.

این متخصص اورولوژی با بیان اینكه بزرگی پروستات معمولاً با تكرر ادرار شروع می‌شود، گفت: اگر عفونت ثانویه به این عارضه اضافه شود درمان آن سخت‌تر می‌شود. البته اگر به همراه بزرگی پروستات عفونت ثانویه نیز وجود داشته باشد باید آن را درمان كرد.

صدیقی یادآور شد: گاهی اوقات برای درمان بزرگی پروستات نیاز به جراحی وجود دارد و همچنین گاهی سنگ‌های اداراری وجود دارند كه وقتی به كف مثانه و انتهای حالب می‌رسند مثانه را تحریك كرده و احساس ادرار در فرد به وجود می‌آورند. همچنین برخی سنگ‌ها كه وارد مثانه می‌شوند این عضو را تحریك می‌كنند.

وی ادامه داد: در این افراد اگر مشكوك به عفونت ادراری شویم آزمایش ادرار، ‌سونوگرافی و عكسبرداری باید انجام شود.

صدیقی یادآور شد: تكرر ادرار در شب و در سالمندان یكی از دلایل بزرگی پروستات است گاهی اوقات تكرر ادرار به دلیل بیماری‌های بدخیم صورت می گیرد كه این عارضه به ویژه در سنین بالای 40 سال و در افراد معتاد دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha