یک مطالعه مقدماتی نشان می دهد جنسیت فرزند آینده یک زن ممکن است با فشار خون او شش ماه قبل از بارداری، تعیین شود.

پیش بینی جنسیت نوزاد با فشارخون مادر

سلامت نیوز:یک مطالعه مقدماتی نشان می دهد جنسیت فرزند آینده یک زن ممکن است با فشار خون او شش ماه قبل از بارداری، تعیین شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، گروهی از محققان کانادایی و چینی دریافتند که فشار خون بالای قبل از بارداری ممکن است احتمال به دنیا آمدن پسر را بیشتر کند. در مقابل، کاهش فشار خون ممکن است با احتمال به دنیا آمدن یک دختر همراه باشد.

محققان بین فشار خون قبل از بارداری و جنسیت نوزاد، تنها یک ارتباط برداشت کرده اند ولی آن ها نتوانسته اند یک رابطه علت و معلولی را ثابت کنند.

نویسنده ارشد مطالعه، دکتر راوی رتناکاران، متخصص غدد در بیمارستان سینای مونت و موسسه تحقیقاتی لوننفلد-تاننباوم در تورنتو گفت: «چگونه ممکن است با فشار خون مادر، جنسیت نوزادش را پیش بینی کرد؟ پاسخ کاملا روشن نیست. هنگامی که یک زن باردار می شود، جنسیت جنین بستگی به این دارد که اسپرم پدر، کروموزوم X یا Y را ارائه دهد.»

رتناکاران گفت: «این یافته ها بیان می کنند که فشار خون کمتر مادران در مدت کوتاهی قبل از بارداری، احتمال حمل جنین دختر را افزایش می دهد و فشار خون بالای قبل از بارداری نیز احتمال حمل جنین پسر را افزایش می دهد.»

پژوهشگران قبلا بیان کرده بودند که حوادث بزرگ اجتماعی مانند بلایای طبیعی یا رکود اقتصادی منجر به تغییراتی در نسبت تولد پسر و دختر می گردد.

رتناکاران در ادامه افزود: «ما این فرضیه را بیان کردیم که به احتمال زیاد عوامل فیزیولوژیک در یک زن که با احتمال حمل دختر یا پسر مرتبط است» .

مطالعه جدید بیش از ۱۴۰۰ زن تازه ازدواج کرده در لیویانگ چین را در سال ۲۰۰۹ مورد ارزیابی قرار داد. همه زنان بیان کردند که قصد دارند ظرف شش ماه باردار شوند. تمام آنها از لحاظ فشار خون، کلسترول، تری گلیسیرید و قند خون، مورد آزمایش قرار گرفتند.

نویسندگان این مطالعه دریافتند زنانی که فرزند پسربه دنیا آوردند، نسبت به زنانی که فرزند دختر به دنیا آوردند، قبل از بارداری فشار خون بالاتری داشتند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha