عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه برای کالاهای آسیب رسان مانند نوشابه، روغن‌های وارداتی و ... مالیات در نظر گرفته شده است که دولت می‌تواند درصدی از این مالیات را به عنوان منابع تامین شیر در مدارس در نظر بگیرد.

انتقاد از بی نظمی توزیع شیر در مدارس

سلامت نیوز:عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه برای کالاهای آسیب رسان مانند نوشابه، روغن‌های وارداتی و ... مالیات در نظر گرفته شده است که دولت می‌تواند درصدی از این مالیات را به عنوان منابع تامین شیر در مدارس در نظر بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از بی‌نظمی توزیع شیر در مدارس، گفت: باید به توزیع شیر در مدارس توجه جدی شود، زیرا دانش آموزان، نسل آینده کشور هستند که اگر به سلامتی آنها توجه نشود در آینده با نسلی بیمار، افسرده و ... مواجه می‌شویم که دارای شادابی و نشاط کافی نیستند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه برای سلامت نسل آینده سرمایه‌گذاری است، افزود: توزیع شیر در مدارس باید به صورت جدی پیگیری شود اما متاسفانه از ابتدای سال تاکنون شاهد بی‌نظمی‌هایی در توزیع شیر هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: در برنامه ششم توسعه برای کالاهای آسیب رسان مانند نوشابه، روغن‌های وارداتی و ... مالیات در نظر گرفته شده است که دولت می‌تواند درصدی از این مالیات را به عنوان منابع تامین شیر در مدارس در نظر بگیرد که متاسفانه تاکنون چنین پیشنهادی از سوی دولت به مجلس ارائه نشده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه کشور ما در مصرف نمک، نوشابه، فست‌فود و بسیاری از موادی که برای سلامتی مضر هستند در صدر سایر کشورها قرار دارد که دولت باید برای کاهش این مواد و افزایش موادی مانند شیر اهتمام بورزد.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه بی‌توجهی به تغذیه و فعالیت دانش آموزان در خانواده و مدرسه موجب افزایش چاقی و دیابت در کودکان شده که این امر نگران کننده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha