معاون اجرایی انجمن رادیولوژی ایران، گفت: در کشور ما تقاضا برای انجام رادیولوژی خارج از خط مشی مدون الگوریتم علمی است.

مراجعات کاذب به مراکز رادیولوژی/ درخواست از وزارت بهداشت

سلامت نیوز:معاون اجرایی انجمن رادیولوژی ایران، گفت: در کشور ما تقاضا برای انجام رادیولوژی خارج از خط مشی مدون الگوریتم علمی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر کورورش عبداللهی فرد با توجه به غیرمنطقی بودن تعرفه خدمات رادیولوژی در کشور، اظهار کرد: انجمن رادیولوژی ایران در سال‌های ۹۱ تا ۹۳ تلاش کرد تا ضریب k خدمات خود را متناسب با سایر رشته ها تدوین کند اما شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت به دلیل اینکه این افزایش، بار مالی به دولت و بیمه‌ها تحمیل می‌کرد نپذیرفت و حتی در مواردی شاهد کاهش نصف یا یک سوم تعرفه‌های تمام شده محاسبه شده توسط کارشناسان اقتصادی و رادیولوژیست‌ها بوده ایم.

وی، بالا بودن تقاضا برای انجام رادیولوژی را یکی از دلایل وزارت بهداشت برای مخالفت با افزایش تعرفه‌ها دانست و افزود: متاسفانه در کشور ما تقاضا برای انجام رادیولوژی خارج از خط مشی مدون الگوریتم علمی است و از وظایف اصلی علمی ما تدوین الگوریتم ارجاع و استانداردهای مدلل هر امتحان تصویربرداری است.

معاون اجرایی انجمن رادیولوژی ایران یادآور شد: هزینه تهیه، نگهداری تعمیر و تجهیز دستگاه‌های MRI، سی تی اسکن و ماموگرافی و رادیوگرافی دیجیتال والتراسونوگرافی بسیار سنگین است به همین دلیل مراکز و بیمارستان‌ها توان بروز رسانی این دستگاه‌ها را ندارند که این امر کیفیت خدمات را کاهش داده است.

وی تاکید کرد: اگر وزارت بهداشت با منطقی سازی تعرفه‌های رادیولوژی موافقت کند می‌توان از این طریق علاوه بر کاهش مراجعات کاذب، به حفظ و نگهداری دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی نیز کمک کرد.

عبدالهی‌فرد با بیان اینکه رادیولوژیست‌ها از وزارت بهداشت درخواست دارند تا یکبار دیگر تعرفه خدمات آنها را بازنگری کند، یادآور شد: رادیولوژیست‌ها خواستار منطقی‌سازی تعرفه‌های تمامی رشته های پزشکی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha