جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 20354

در واقع پختن سبزی‌ها در ماكروویه به مدت كوتاه به جای آپز كردن‌شان در مدت طولانی‌تر موجب حفظ بیشتر اررزش غذایی و ویتامین آنها می‌شود.

ارزش غذایی سبزی‌ در مایكرو ویو بیشتر است
سلامت نیوز: پختن سبزی‌ها در مایكرو ویو به مدت كوتاه به جای آپزكردن آنها در مدت طولانی‌تر موجب حفظ بیشتر ارزش غذایی و ویتامینه آنها می‌شود.

احمدرضا درستی مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: گرچه غذای ماكروویه چندان خوشمزه نیست و برخی مطالعات عنوان كردند ارتعاشات شدیدی مایكروویو موجب پاره شدن دیواره سلول‌های غذا و در هم ریختن ساختمان ظریف برخی مواد غذایی از جمله ویتامین‌ها شده است و آنها را از بین می‌رود و یا تركیبات جدیدی درون آنها ایجاد می‌كند.

وی گفت: استفاده از مایكروویو موجب ایجاد ضایعات بیش از دیگر روش پخت در مواد غذایی نمی‌شود و حتی موجب كاهش احتمال تخریب برخی مواد غذایی می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: در واقع پختن سبزی‌ها در ماكروویه به مدت كوتاه به جای آپز كردن‌شان در مدت طولانی‌تر موجب حفظ بیشتر اررزش غذایی و ویتامین آنها می‌شود.

درستی گفت: كیفیت پروتئین‌های غذایی در هنگام پخت با ماكروویه بهتر از روش‌های دیگر حفظ می‌شد و دلیل آن می‌تواند احتمال اكسیداسیون كمتر گوشت پخته در مایكروویو باشد.

وی افزود: طبق بررسی انجام شده امكان ایجاد مواد سمی از قبیل ان - نیتروزو - دی متیل آمیل در هنگام پخت مواد غذایی درمایكروویو كمتر از سایر روش‌های پخته است. در مطالعات دیگر اعلام شده است كه اتلاف ویتامین تیامین و ریبوفلاوی (ویتامین‌های گروه B) در هنگام پخت با مایكروویو كمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha