پدیده ریزگردها دیشب در ریگان 45 نفر را راهی مرکز بهداشتی درمانی کرد و همه مراکز بهداشتی درمانی و نیروهای راهداری شهرستان ریگان در حالت آماده‌باش بودند.

غلظت بیش از حد ریزگردها 45 ریگانی را راهی مراکز درمانی کرد/ اختصاص یک‌میلیارد ریال اعتبار برای خرید دستگاه پایش غلظت ریزگردها

سلامت نیوز:پدیده ریزگردها دیشب در ریگان 45 نفر را راهی مرکز بهداشتی درمانی کرد و همه مراکز بهداشتی درمانی و نیروهای راهداری شهرستان ریگان در حالت آماده‌باش بودند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از فارس، طی شب گذشته بروز پدیده ریزگردها در ریگان 45 نفر را راهی مرکز بهداشتی درمانی کرد و همه مراکز بهداشتی درمانی و نیروهای راهداری شهرستان ریگان در حالت آماده‌باش بودند.

ریگان یکی از کانون‌های بحرانی ریزگردها و فرسایش بادی در شرق استان کرمان که فاقد اداره هواشناسی است.

مصطفی بهروزی رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان امروز  در ریگان با اشاره به پدیده ریزگردها در این شهرستان اظهار داشت: با تخصیص یک‌میلیارد ریال اعتبار دستگاه پایش غلظت ریزگردها در ریگان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه با اعتبار تخصیص یافته پیمانکاران نیز مشخص شده و به زودی کار نصب در ریگان عملیاتی می‌شود، گفت: باتوجه به اینکه شهرستان ریگان کانون بحران ریزگردها در استان کرمان است، احداث این دستگاه در شهرستان از ضروریات محسوب می‌شود.

بهروزی با تاکید بر اینکه باید براساس شاخص‌ها اعلام‌نظر کنیم که غلظت گرد و غبار در چه حدی است، افزود: بعد از اعلام غلظت گرد و غبار عوامل اجرایی و دستگاه‌های ذیربط از جمله معاونت بهداشت علوم پزشکی تصمیمات لازم را اتخاذ و در همین راستا به جد پیگیر راه‌اندازی دستگاه پایش ریزگردها در شهرستان ریگان شدیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان خاطرنشان کرد: ریزگردها در شهرستان ریگان تاکنون تعداد زیادی را راهی مرکز بهداشتی درمانی کرده‌اند و این موضوع می‌تواند اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهد.

وی بیان داشت: از بین رفتن پوشش گیاهی در شهرستان ریگان موجب بروز پدیده ریزگردها در این منطقه شده و ریگان را کانون بحران ریزگردها در استان کرمان کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha