جلسه رسیدگی به پرونده زنی كه با همدستی دختر و پسرش، شوهر خود را به قتل رسانده، برای چندمین بار تجدید شد.

قتل شوهر با همدستی فرزندان

سلامت نیوز: جلسه رسیدگی به پرونده زنی كه با همدستی دختر و پسرش، شوهر خود را به قتل رسانده، برای چندمین بار تجدید شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، ٣١ مرداد ٩٢ ماموران پلیس جسد مردی میانسال كه با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود را در بیابان‌های رمزآباد تهران پیدا كردند. با بررسی اوراق هویتی مقتول، كارآگاهان خانواده او را در تهران شناسایی و بازجویی از همسرش را آغاز كردند. تحقیقات ابتدایی نشان می‌داد كه آنها زندگی پر اختلافی داشتند و صدای درگیری‌های‌شان از سوی اهالی شنیده شده بود. زن ٤٠ ساله كه در ابتدا مدعی مفقود شدن ناگهانی شوهرش شده بود، پس از مدتی به قتل با همدستی پسر ١٦ و دختر ٢٠ ساله‌اش اعتراف كرد و گفت: «همسرم مرد پرخاشگری بود و ما برای حرف زدن با او خیلی مشكل داشتیم. این اواخر هم به رفتارهایش مشكوك شده بودم. فكر می‌كردم با زنی دیگر ارتباط دارد. وقتی بچه‌هایم گوشی‌اش را چك كردند، این تصور من ثابت شد. او با زنی دوست شده و با هم پیامك رد و بدل كرده بودند. شب حادثه، وقتی از بیرون به خانه آمد، سر غذا بهانه‌جویی كرد و با من درگیر شد. تهدید كرد طلاقم می‌دهد كه ناگهان پسرم محسن، چاقویی برداشت و آن را به سمت پدرش گرفت. وقتی درگیر شدند، با چاقو چند ضربه به او زد كه شوهرم بر اثر آن روی زمین افتاد. سپس خودم چاقو را برداشتم و از فرط عصبانیت، چند ضربه دیگر به او زدم كه باعث مرگش شد. مدتی كه گذشت، همراه محسن و دخترم، جسد را به بیابان‌های رمزآباد بردیم و همانجا رها كردیم. »


با ثبت اعترافات متهمه و تایید آن از سوی محسن و دخترش، هر سه نفر روانه زندان شدند. چند ماه بعد، كیفرخواست پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه دوم دادگاه كیفری استان تهران قرار گرفت. از آنجا كه تا روز رسیدگی هیچ یك از اولیای دم شناسایی نشده بودند، رییس قوه قضاییه به عنوان ولی دم، درخواست قصاص متهم ردیف اول را كرد. متهمه اما در جلسه دادگاه، برخلاف اعترافاتش در بازجویی‌ها، قتل را گردن پسرش محسن انداخت و گفت: «آن روز با شوهرم درگیر شدم اما ضربات چاقو را محسن زد و باعث قتل شد. من به خاطر دفاع از او خودم را قاتل معرفی كردم. » در ادامه محسن نیز در كمال تعجب حرف‌های مادرش را تایید كرد و گفت: «از بدرفتاری‌های پدرم خسته شده بودم. او با زن‌های زیادی ارتباط داشت و همین موضوع آزارم می‌داد. روز حادثه اول پارچه‌ای دور گردنش پیچیدم و بعد با چاقو ضرباتی به بدنش وارد كردم كه باعث مرگش شد. مادر و خواهرم هیچ نقشی در این قتل نداشتند و آنها فقط كمك كردند تا جسد را به بیابان ببریم. بعد از ارتكاب قتل، به پلیس شكایت كردیم و مدعی مفقود شدن پدرمان شدیم اما ماموران متوجه نقشه‌مان شدند و دستگیرمان كردند. »


دختر ٢٠ ساله مقتول نیز كه اكنون دانشجوی حقوق است خود را بی‌گناه دانست تا قضات برای صدور رای وارد شور شوند. آنها ادعای پسر ١٦ ساله مبنی بر ارتكاب قتل را نپذیرفتند و همسر مقتول را به جرم قتل عمد به قصاص، محسن را به ٥ سال حبس و پرداخت دیه و دختر ٢٠ ساله را به ٣ سال حبس محكوم كردند. این احكام با اعتراض متهمان در دیوان عالی كشور رد شد  تا برای رسیدگی مجدد در اختیار شعبه چهارم دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی قرار گیرد. جلسه رسیدگی در این شعبه با یك تغییر مهم آغاز شد. دو برادر و دو خواهر مقتول پیدا شدند و خود را اولیای دم معرفی و درخواست قصاص كردند. متهمان نیز حرف‌های پیشین خود را تكرار كردند. قضات دادگاه این جلسه را برای رفع برخی نواقص و ابهامات تجدید كردند. صبج دیروز، در حالی كه قرار بود دومین جلسه رسیدگی برگزار شود، قضات دادگاه برای بررسی برخی از  شرایط اولیای دم، جلسه را تجدید و به روزهای آینده موكول كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha