یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 203572

جذابیت جنسی مؤلفه‌ای بسیار مهم در سلامت زندگی جنسی و مشترک است، نسبت به آن نباید بی‌تفاوت باشید، به کمک یک روانشناس ابعاد متفاوت این مهم را کندوکاو کنید. گاهی نداشتن ‌اعتماد به نفس یا تصویر بدنی منفی شخص شما باعث می‌شود این عامل درونی تحقیرآمیز، به طور کاملاً ناخودآگاه به همسرتان فرافکنی شود، معمولاً در چنین وضعیتی، واقعیت چیزی فراتر از آن است که شما تصور می‌کنید، یعنی ممکن است همسرتان بسیار فرد جذاب و موفق در رابطه جنسی باشد.

همسرم را دوست ندارم

سلامت نیوز-*نسرین صفری:جذابیت جنسی مؤلفه‌ای بسیار مهم در سلامت زندگی جنسی و مشترک است، نسبت به آن نباید بی‌تفاوت باشید، به کمک یک روانشناس ابعاد متفاوت این مهم را کندوکاو کنید. گاهی نداشتن ‌اعتماد  به نفس یا تصویر بدنی منفی شخص شما باعث می‌شود این عامل درونی تحقیرآمیز، به طور کاملاً ناخودآگاه به همسرتان فرافکنی شود، معمولاً در چنین وضعیتی، واقعیت چیزی فراتر از آن است که شما تصور می‌کنید، یعنی ممکن است همسرتان بسیار فرد جذاب و موفق در رابطه جنسی باشد.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان ویژه نامه ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران نوشته است: زنی 32 ساله هستم که حدوداً 8 ماه پیش ازدواج کردم، با آنکه همسرم به لحاظ تیپ و قیافه مورد توجه‌ام قرار نگرفت، اما به خاطر متانت اخلاقی و تعریف و تمجید‌های بسیار دیگران از او، تن به این وصلت دادم، اوایل گمان می‌کردم بعد از ازدواج، حتماً عاشقش خواهم شد اما متأسفانه با گذر این مدت زمان، نه تنها هیچ علاقه و محبتی پیدا نشد بلکه هیچ کشش جنسی هم به او ندارم، این فکر که همسرم مردی نیست که می‌خواستم، مدام آزارم می‌دهد، گاهی حتی به طلاق فکر می‌کنم، اگرچه از عاقبت آن بشدت ترس دارم؛ لطفاً راهنمایی‌ام کنید.

پاسخ:

طلاق آخرین راهکار است: 

تنها شما مسئول انتخاب خود هستید و هرگز شایسته نیست همسرتان تاوان ندانم کاری شما را بدهد، یادتان باشد طلاق نخستین راهکار برای فرار از مشکل و نیز دلیلی برای پشیمانی در ماه‌ها و سال‌های بعد خواهد بود، پس به جای پاک کردن صورت مسأله به فکر چاره‌ای برای حل مشکل‌تان باشید. بی‌تردید برحسب معیارهایی دست به انتخاب زده اید، مجدداً آن معیارها را بکاوید و همسرتان را در قالب آن معیارها محک بزنید، اگر به وقت انتخاب، ویژگی‌های شخصیتی، اصالت، موقعیت اجتماعی و... بر ظاهر و جذابیت جنسی همسرتان غلبه داشته، به چه دلیل امروز، معیارهای انتخاب دیروزتان را فراموش کرده اید؟ بلاتکلیفی در رفتار و کلام شما بسیار هویداست، شما هنوز نگاه عمیق و پخته‌ای به مسأله‌تان ندارید، پیش از هر اقدامی با خود روراست باشید و به سؤالات زیر پاسخ دهید، تعریف شما از عشق چیست؟ مؤلفه‌های یک زندگی عاشقانه چیست؟ آیا انتظار دارید عشق به خودی خود به وجود آید؟ خود شخص شما برای تجربه عشق چه کرده اید؟ آیا گمان می‌کنید همسرتان باید نقش پررنگ تری از شما در ایجاد عشق داشته باشد؟ به نظر شما با تعویض معشوقه، می‌توانید عشق را تجربه کنید؟ این احتمال چند درصد است؟


تصویر بدنی‌تان را بازسازی کنید:

جذابیت جنسی مؤلفه‌ای بسیار مهم در سلامت زندگی جنسی و مشترک است، نسبت به آن نباید بی‌تفاوت باشید، به کمک یک روانشناس ابعاد متفاوت این مهم را کندوکاو کنید. گاهی نداشتن ‌اعتماد  به نفس یا تصویر بدنی منفی شخص شما باعث می‌شود این عامل درونی تحقیرآمیز، به طور کاملاً ناخودآگاه به همسرتان فرافکنی شود، معمولاً در چنین وضعیتی، واقعیت چیزی فراتر از آن است که شما تصور می‌کنید، یعنی ممکن است همسرتان بسیار فرد جذاب و موفق در رابطه جنسی باشد. توصیه می‌کنیم ریشه مشکل را در خود جست‌و‌جو کنید و با بهانه‌گیری و اتکا به افکار منفی چون (همسرم جذابیت ندارد، فکر می‌کردم بعد ازدواج عاشق می‌شوم و...) راه به جایی نخواهید برد، برحسب هیجان موقت تصمیم نگیرید چه بسا  هنگام ازدواج هم‌چنین  کردید و امروز شاهد عاقبت آن هستید، عزم خود را جزم کنید تا با شناسایی علت اصلی، سعی در رفع آن نمایید. بی‌شک اگر به همین منوال پیش بروید باید منتظر شکست‌های بعدی هم باشید چرا که شما بی‌مهارت هستید و منجر به گندیده شدن این بذر عشق یا هر بذر دیگری خواهید شد، یادتان باشد ویران کردن، خیلی سهل‌تر از ساختن است، پس هرگز برای ویرانی عجله نکنید.

*روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha