یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 203578

متخصص دندانپزشک گفت: مراجعه به دندانپزشک باید سالی دوبار انجام شود.

ضرورت مراجعه هر 6 ماه یک بار به دندانپزشک

سلامت نیوز:متخصص دندانپزشک گفت: مراجعه به دندانپزشک باید سالی دوبار انجام شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما،دکتر لیلا صدقی  افزود: بسیاری از بیماران که از مشکلات دهان و دندان رنج می‌برند مدت طولانی به دندان پزشک مراجعه نکرده‌اند در حالی که یک مراجعه ساده و یک پیش آگهی می‌تواند در کنترل بسیاری از مشکلات دندان جلوگیری کند.

وی گفت: پوسیدگی دندان‌ها با کندی و چراغ خاموش پیش می‌رود و هر اقدام پیشگیرانه می تواند روند پیشرفت پوسیدگی دندان ها را کاهش دهد.

صدقی با بیان اینکه البته سبک زندگی و ژنتیک و همچنین منطقه زندگی در سلامت و استحکام دندان ها مؤثر است، افزود: طبیعتاً مصرف کم مواد قندی و اسیدی و همچنین استفاده بیشتر از لبنیات به خصوص در کودکی نقش مستقیم در سلامت دندان ها دارد.

صدقی گفت: حتی دندانپزشکان نیز در سال باید 2 بار توسط متخصص دندانپزشک ویزیت شوند زیرا هر نوع پوسیدگی دندان می تواند سلامت دندان را تهدید و یک مشکل بزرگ ایجاد کند.

این متخصص دندانپزشک با اشاره به حفظ سلامت دندان ها در دوران کودکی افزود: مسواک زدن و مراقبت از دندان کودک با نخستین رویش دندان آغاز می شود بنابراین والدین باید از همان زمان مراقبت‌های دندانی کودک را شروع کنند ضمن اینکه مسواک زدن کودکان چندان مؤثر نیست و عضلات دست کودکان توانایی کافی برای مسواک زدن کامل و استاندارد ندارد، بنابراین والدین تا سن 8 سالگی بهتر است خود مسواک زدن کودک را برعهده بگیرند.

وی در پایان گفت: پوشش دندانپزشکی بیمه ها چندان مؤثر نیست و تنها بخشی از خدمات درمانی همچون پر کردن و کشیدن دندان را شامل می شود اما این پوشش بیمه ای بسیاری از روش های جدید را شامل نمی شود و توصیه ما به سازمان های بیمه گر حمایت بیشتر از روش های جدید درمانی دندان پزشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha