لزوم اجرای هر چه سریعتر قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که 5/3 سال پیش در مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شده است اما هنوز اجرایی نشده، البته اخیراً شاهد دستور وزیر بهداشت به معاون درمان برای اجرای آزمایشی این قانون هستیم که امیدواریم هر چه سریعتر اجرایی شود.

جامعه پرستاری بی‌صبرانه منتظر اجرای قانون ارتقای بهره وری و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است
سلامت نیوز: رئیس شورای عالی نظام پرستاری با تشریح مصوبات پنجاه و پنجمین جلسه این شورا از حمایت قاطع جامعه پرستاری از مواضع رئیس کل سازمان نظام پرستاری خبر داد و گفت: جامعه پرستاری بی‌صبرانه منتظر اجرای قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی است.


به گزارش ایسنا، شمس‌الدین شمس با تشریح مصوبات جلسه شورای عالی نظام پرستاری که در سالن جلسات سازمان نظام پرستاری تشکیل شد، افزود: مهمترین بحث این جلسه مشکلات و مانع تراشی‌هایی است که در مسیر اجرای قانون ارتقای بهره وری کارکنان نظام سلامت و کاهش ساعت کاری پرستاران به وجود آمده و بررسی اقداماتی است که برای تسریع در روند اجرای این قانون لازم است، انجام شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه شورای عالی نظام پرستاری مطرح شد، حمایت قاطع اعضای شورای عالی از مواضع رئیس کل سازمان درباره اجرای قانون ارتقای بهره وری بود، زیرا برخی شایعاتی مطرح کرده‌اند که گویی، رئیس کل سازمان مواضع شخصی خود را اعلام می‌کند در حالی که رئیس کل سازمان نظام پرستاری، سخنگوی شورای عالی نیز هست و همه مواضع وی مورد تأیید جامعه پرستاری کشور است.

رییس شورای عالی نظام پرستاری اضافه کرد: بحث بعدی لزوم اجرای هر چه سریعتر قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که 5/3 سال پیش در مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شده است اما هنوز اجرایی نشده، البته اخیراً شاهد دستور وزیر بهداشت به معاون درمان برای اجرای آزمایشی این قانون هستیم که امیدواریم هر چه سریعتر اجرایی شود.

شمس گفت: اجرای آزمایشی این قانون قبل از اجرای سراسری آن مورد تأیید شورای عالی نظام پرستاری نیز هست تا بعد از رفع اشکالات اجرایی به سراسر کشور گسترش یابد. اما در هر صورت اکنون توپ در زمین معاون درمان وزارت بهداشت است و با توجه به دستور قاطع وزیر بهداشت انتظار داریم، معاون درمان وزارت بهداشت نیز اجرای این قانون را جدی بگیرد.

وی افزود: اعضای شورای عالی نظام پرستاری همچنین مسئله ضرب و شتم پرستار یاسوجی را مورد بحث قرار دادند و با ابراز تأسف از این حادثه دردناک با توجه به اینکه درگیری‌های فیزیکی و آسیب بدنی به پرستاران و همچنین توهین و اهانت به آنان در مراکز درمانی به طور مداوم از سوی بیماران و همراهان آنها تکرار می‌شود بر لزوم حمایت از حقوق پرستاران و تدوین منشور حقوق پرستاران و اجرایی شدن آن در تمام مراکز درمانی تأکید کردند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری همچنین با ابراز خرسندی از راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری گفت: متأسفانه تاکنون سازمان نظام پرستاری در زمینه اطلاع رسانی به موقع به پرستاران ضعیف بوده است و خلاء اطلاع رسانی همواره مشهود بود که امیدواریم با راه اندازی این پایگاه خبری که کاملاً ضروری بود این ضعف قدیمی برطرف شود.

پنجاه و چهارمین و پنجاه و پنجمین جلسه شورای عالی نظام پرستاری صبح و عصر پنجشنبه 25 شهریور در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha