یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 203599

یک پژوهشگر طب سنتی گفت:مصرف دم کرده مورد برای درمان بیماریهای گوارشی موثر است.

دمنوشی گیاهی برای درمان سینوزیت

سلامت نیوز:یک پژوهشگر طب سنتی گفت:مصرف دم کرده مورد برای درمان بیماریهای گوارشی موثر است.

به گزارش سلامت نیوز باشگاه خبرنگاران؛پوریا شیخی پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف دم کرده مورد برای درمان بیماری های گوارشی، عفونت های ادراری، سینوزیت، سرفه و استفراغ موثر است.

وی با بیان اینکه این گیاه در کشورهای ایران، آفریقا و استرالیا یافت می شود، اظهار داشت: گیاه مورد حاوی موادی مانند ژرانیول، لینالول، سینیول و کامفن است.

 این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه از میوه مورد جهت تغییر طعم شربت استفاده می شود،تصریح کرد:مصرف دم کرده مورد برای درمان بیماری های گوارشی، عفونت های ادراری، سینوزیت، سرفه و استفراغ موثر است.

به گفته شیخی، یک گرم برگ مورد را به همراه یک لیوان آب جوش بر روی بخار بگذارید و بعد از مدت ۳۰ دقیقه دم کرده را مصرف کنید.

وی باتاکید بر اینکه گیاه مورد خاصیت آنتی بیوتیک دارد، بیان کرد: مواردی مانند کاهش بوی نامطبوع بدن، ضدعفونی کننده،سفت شدن بافت دندان ها و انقباض رگ های خونی از خاصیت های روغن مورد است.

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه چای مورد باعث بهبود بیماری صرع می شود،تصریح کرد:مصرف روغن مورد باعث درمان بیماری هایی همچون آلزایمر، آکنه، التهابات، روحی و روانی و عفونت ها می شود.

شیخی با اشاره به اینکه زنان باردار باید از مصرف این گیاه خودداری کنند، افزود: مصرف بیش از حد فرآورده های مورد باعث بروز عوارضی مانند اسهال و مسمومیت در افراد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha