دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین المللی صرع ایران، نسبت به تشخیص«صرع پایدار» هشدار داد و گفت: هر دقیقه تاخیر در تشخیص و درمان این نوع صرع، می تواند مرگبار و کشنده باشد.

دقیقه های طلایی در تشخیص صرع مرگبار

سلامت نیوز:دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین المللی صرع ایران، نسبت به تشخیص«صرع پایدار» هشدار داد و گفت: هر دقیقه تاخیر در تشخیص و درمان این نوع صرع، می تواند مرگبار و کشنده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر ساناز احمدی روز یکشنبه در نشست خبری سیزدهمین کنگره بین المللی صرع ایران که قرار است در روزهای ۶ تا ۸ بهمن ۹۵ در بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شود، افزود: در کنگره امسال ۴ کارگاه برپا می شود که از جمله آنها آشنایی با تکنیک های پرستاری در صرع و آموزش های دارویی است.

وی با اشاره به حضور متخصصین مغز و اعصاب بزرگسال و اطفال در کنگره، گفت: روانپزشکان، متخصصین طب اورژانس و...، نیز در این کنگره شرکت می کنند.

احمدی با اشاره به موضوع «صرع پایدار» که در کنگره امسال مورد توجه قرار گرفته است، افزود: اصولا حمله های صرعی و تشنجی یک تا ۲ دقیقه طول می کشد و اگر ضربه ای به سر فرد مبتلا نخورده باشد، خطرناک نیستند. اما، بعضا حمله های صرعی هستند که بیش از ۱۵ دقیقه طول می کشد که به آنها صرع پایدار می گوییم و خیلی خطرناک و مرگبار هستند.

وی با تاکید بر ضرورت تشخیص دقیق صرع پایدار در مراجعات به اورژانس بیمارستان ها، افزود: هر دقیقه تاخیر در تشخیص این نوع صرع، می تواند با خطر مرگ و عوارض خطرناک همراه باشد.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین المللی صرع ایران، ادامه داد: عوارض صرع پایدار می تواند تکلم، فکر و حرکت فرد را دچار اختلال کند.

احمدی با عنوان این مطلب که صرع پایدار درمان دارویی دارد، افزود: هر دقیقه از روند درمان این نوع صرع، داروی خاص خودش را دارد.

وی با اعلام اینکه بیشتر داروهای بیماری صرع در دسترس بیماران قرار دارد، گفت: داروی «لورازپام وریدی» برای صرع پایدار، کمیاب است و از جایگزین آن استفاده می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha