شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 20362

سبزی‌ها در تنظیم دستگاه گوارش نقش اساسی دارند.جذب چربی و مواد قندی را كاهش می‌دهند و در پیشگیری از دیابت و امراض قلبی - عروقی موثر هستند.

مصرف سبزی موجب كاهش چربی و قند خون می‌شود
یك متخصص تغذیه گفت: سبزی‌ها در تنظیم دستگاه گوارش نقش اساسی دارند.جذب چربی و مواد قندی را كاهش می‌دهند و در پیشگیری از دیابت و امراض قلبی - عروقی موثر هستند.

زهرا عبداللهی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: سبزی‌ها و میوه‌ها نیز از گروه‌های اصلی غذایی هستند كه مصرف حداقل 3 تا 5 واحد در روز آنها توصیه می شود. عمده ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن از طریق مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها برطرف می‌شوند.

وی گفت: علاوه بر این مواد آنتی اكسیدان موجود در سبزی‌ها و گیاهان در پیشگیری از امراض قلبی- عروقی و سرطان‌ها نقش دارند و از آن جا كه منبع غنی از فیبر هستند در تنظیم دستگاه گوارش نقش اساسی دارند و جذب چربی و مواد قندی را كاهش می‌دهند، در پیشگیری از دیابت و امراض قلبی - عروقی موثر هستند.

این متخصص تغذیه افزود: البته این خواص در سبزی تازه است و سبزی‌ها و میوه‌ها هر قدر مانده‌تر باشد از ارزش غذایی آن كاسته می‌شود. ضمن اینكه سبزی خام ارزش غذایی بیشتری نسبت به سبزی پخته دارد.

عبداللهی گفت: هم اكنون با روند فزاینده و هشدار دهنده بیماری‌های مزمن در كشور مثل بیماری‌های قلبی - عروقی، دیابت و سرطان‌ها مواجه هستیم كه یكی از دلایل آن قطعاً تغذیه نامناسب است.

وی افزود: بنابراین برای جلوگیری از این بیماری‌ها باید رعایت 2 اصل تنوع و تعادل را در برنامه غذایی خود بگنجانند و تلاش كنند با هر اندازه درآمدی كه داریم از مواد غذایی كه در دسترس است استفاده بهینه كنیم. همچنین سعی كنیم مصرف مواد قندی، چربی و نمك را در برنامه غذایی خود كنترل كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha