یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 203632

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه با دو هفته مرخصی تشویقی برای پدران موافقت کردند.

مرخصی تشویقی دو هفته‌ای به پدران

سلامت نیوز:نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه با دو هفته مرخصی تشویقی برای پدران موافقت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، براساس این مصوبه از تاریخ تصویب این قانون کلیه مردان شاغل در قوای سه‌گانه و در بخش‌های دولتی و غیردولتی که صاحب فرزند می‌شوند از دو هفته مرخصی تشویقی برخوردار می‌شوند.

زنان خانه‌دار دارای سه فرزند بیمه می‌شوند
همچنین در بند دیگری از این ماده مصوب شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است در راستای سیاست‌های تحکیم خانواده ظرف 6 ماه بررسی کرده و طرح لازم را برای ایجاد بیمه تأمین اجتماعی زنان خانه‌دار حداقل دارای سه فرزند جهت تصمیم‌گیری قانونی ارائه نماید.

در بند دیگری از این ماده نیز دولت مکلف شد بخشی از اعتبارات عمرانی خود را به تأمین خوابگاه‌های مناسب برای دانشجویان متأهل اختصاص دهد. اولویت استفاده از این خوابگاه‌ها با زوجین دارای فرزند می‌باشد.

مجلس شورای اسلامی با 136 رأی موافق، 36 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر به ماده 118 لایحه برنامه ششم توسعه رأی داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha