یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 203638

همه ما از نگاه کردن به عکس‌های قبل و بعد کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند، لذت می‌بریم. چند نفر از شما تابحال به این عکس‌ها نگاه کرده‌اید؟ مسئله این است که عکس‌ها گویای همه چیز نیستند.

آنچه درمورد جراحی زیبایی بینی نمی‌دانید

سلامت نیوز: همه ما از نگاه کردن به عکس‌های قبل و بعد کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند، لذت می‌بریم. چند نفر از شما تابحال به این عکس‌ها نگاه کرده‌اید؟ مسئله این است که عکس‌ها گویای همه چیز نیستند.آیا این عکس‌ها نشان می‌دهند که چطور جراحی بینی می‌تواند مشکل تنفسی جزئی ولی همیشگی ایجاد کند؟ اینکه چطور می‌توانید از بینی نفس بکشید چون بی‌اندازه خشک می‌شود و اینکه دیگر هیچ چیز بو و رایحه قبل را برایتان ندارد؟ اینکه چطور حتی شکل لبخندتان را هم تغییر می‌دهد؟

به گزارش سلامت نیوز، سایت مردمان نوشت: من برایتان خواهم گفت که چطور زندگی‌ام بعد از انجام جراحی زیبایی بینی تغییر کرد تا اگر شما هم قصد انجام این عمل را دارید بدانید باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشید.

جراحی زیبایی بینی: نقاط مثبت و منفی

نیمرخم؟ خیلی بهتر شده است. هرچند نوک بینی‌ام الان کمی به سمت راست منحرف شده است و به همین خاطر در بعضی زوایا به نظر می‌رسد که بینی‌ عقابی دارم. البته باید اضافه کنم که تا زمانیکه خودم اشاره‌ای به آن نکنم کسی متوجه آن نمی‌شود.

تمام‌رخم؟ بدتر شده است. بعد از اینکه قوس روی بینی‌ام برداشته شد، بینی‌ام به نظر پهن‌تر از قبل می‌رسد. سوراخ‌های بینی‌ام هم مشخص‌تر شده‌اند.

نوک بینی‌ام؟ کمی بهتر شده است. تا مدتی بعد از عمل، نوک بینی‌ام شبیه به دلقک‌ها شده بود. برای مدتی طولانی ورم داشت (بیشتر از یک سال) ولی حداقل الان دیگر شبیه دلقک‌ها نیست ولی خیلی جا برای پیشرفت دارد.

لبخندم؟ بدتر شده است. وای، لبخند دوست‌داشتنی‌ام! هیچکس قبل از عمل به من نگفته بود که این هم ممکن است تغییر کند. دکتر پوستی که بالای لب را به لثه نزدیک به دندان نیش وصل می‌کند بریده است. فقط دو تکه پوست کوچک اینهمه تفاوت ایجاد می‌کند.

حس بویایی‌ام؟ همانطور است. ولی مادر دوستم بعد از عمل در این زمینه مشکل پیدا کرده بود.

تنفسم؟ همانطور است. به‌استثنای اینکه الان سوراخ‌های بینی‌ام کمی رو به بالاتر هستند و هوا (و البته آب) راحت‌تر وارد بینی ام می‌شوند که این مسئله وقتی هوا سرد است برایم محسوس‌تر می‌شود. همچنین داخل بینی‌ام خیلی زودتر خشک می‌شود. ولی خاله‌ام بعد از جراحی بینی دیگر نتوانست مثل قبل راحت نفس بکشد.

تمیز کردن بینی؟ بینی شما بعد از جراحی آنقدر ورم می‌کند که حتی وقتی گچ هم بیرون آورده می‌شود، متوجه می‌شوید که نمی‌توانید انگشتتان را داخل بینی‌تان ببرید. اگر بینی‌ام می‌خارید، تنها کاری که می‌توانستم بکنم این بود که به آرام پره بینی‌ام را به سمت وسط فشار دهم. البته جراحی من بسیار ساده بود. ممکن است در تمام موارد اینکار مقدور نباشد. در هر حال باید با دقت و آرامی به بینی‌تان دست بزنید.

تحمل ارتفاعات؟ وقتی سوار هواپیما می‌شوم، بینی‌ام کمی خون می‌آید. فکر می‌کنم بخاطر خشکی آن باشد. البته تا وقتی که فین نکنید و تکه‌های خون را روی دستمال نبینید، متوجه این مسئله نمی‌شوید. ولی جای نگرانی نیست، چون خونریزی بسیار خفیف است.

سرهایی که برای نگاه کردن به من در خیابان برمی‌گردند؟ هیچ تغییری نکرده است. حتی وقتی که بینی‌ام ورم زیادی داشت. البته من بخاطر این مسئله خوشحال بودم.
اینکه فکر می‌کنم جراحی بینی کار ارزش‌داری است؟ اگر می‌توانستم به عقب برگردم و چیزهایی که الان می‌دانم را می‌دانستم، آیا باز اینکار را می‌کردم؟

آیا ارزشش را داشته است؟

نه. با چیزهایی که الان می‌دانم، اینکار را انجام نمی‌دادم. آیا پشیمانم؟ نه، من کلاً از حس پشیمانی در زندگی خوشم نمی‌آید بخاطر همین با این وضعیت کنار آمده‌ام.

اینها سوالاتی است که جواب آنها هیچوقت قطعی نیست، مثل اینکه آیا با بینی قبلی‌ام همین فرصت‌های امروزم را داشتم؟ الان که به آن فکر می‌کنم، احتمالاً آره. من فرد باهوشی هستم، مثل شما و خیلی‌های دیگر. بعلاوه اینکه اتفاقی برای من افتاد که برای خیلی دیگر از دوستانم که آنها هم جراحی زیبایی بینی انجام دادند، افتاد: هیچکس متوجه این تغییر نشد!

حرف‌های زیادی درمورد زیبایی و اهمیت تاثیر اول گفته شده است ولی اگر واقعاً بخواهید فکر کنید، یک بینی چقدر می‌تواند شما را تغییر دهد؟ مطمئناً باعث باهوش‌تر، مهربان‌تر یا دوست‌داشتنی‌تر شدن شما نمی‌شود.

شاید جذاب‌تر شوید و نتیجه به دست آمده را دوست داشته باشید و به همین خاطر خودتان را جذاب‌تر فرض کنید ولی شاید مشکل در درک شما نسبت به بینی‌تان بوده باشد، نه خود بینی‌تان. مثلاً مایکل جکسون وقتی به اینه نگاه می‌کرد، ایرادهایی می‌دید و واکنش ما نسبت به صورت او بعد از آنهمه جراحی چه بود؟ مردم کم‌کم از او می‌ترسیدند.

انطور فکر نکنید که فقط یک بینی می‌تواند آینده شما را تغییر دهد. مطمئناً همه شما افراد بسیار موفق زیادی را با بینی‌های بزرگ می‌شناسید که کوچکترین اهمیتی به سایز بینی‌شان نمی‌دهند.

نگرش شما نسبت به زندگی است که آینده شما را تغییر می‌دهد، چه قسمتی از بدنتان را تغییر دهید چه ندهید. اگر تغییر قسمت‌هایی از بدنتان نگرش شما را نسبت به زندگی تغییر خواهد داد، من اینکار را به شما توصیه می‌کنم.

سالها بعد، نوک بینی‌ام همچنان ورم‌کرده بود. حتی گاهی اوقات هنوز شکل بینی دلقک‌ها می‌شود.

چهار سال بعد از جراحی، بینی‌ام یکدفعه شروع به صدا دادن کرد. هر وقت لب‌هایم را تکان می‌دادم، یک صدای «کلیک» از بینی‌ام می‌شنیدم. در گوگل جستجو کردم و متوجه شدم که مسئله نگران‌کننده‌ای نیست. این نشان می‌دهد که حتی بعد از سالها، تاثیر جراحی ممکن است تغییر کند.

به طور کل به نظر من ارزشش را نداشت. ولی، من درسم را از این ماجرا گرفتم. حتی با این بینی من زندگی شاد خواهم داشت و فردی موفق می‌شوم. اینبار دیگر اجازه نمی‌دهم یک بینی سد راه موفقیت و خوشبختی‌ام شود.

اگر تصمیم به این کار دارید، برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم! امیدوارم که از نتیجه کارتان واقعاً راضی باشید یا حداقل بتوانید به راحتی تا پایان عمر با آن زندگی کنید. ولی می‌خواهم تاکید کنم که این مغزتان است که جهت زندگی‌تان را تعیین می‌کند نه بینی‌تان.

جراحی زیبایی: بله یا خیر؟

جالب است بدانید که جراحی زیبایی چطور زندگی شما و عزیزانتان را تغییر می‌دهد. صحبت از عزیزان شد، آیا الان آنها را بیشتر از قبل از عمل‌تان دوست دارید؟ اگر فرزندی دارید که او هم می‌خواهد اینکار را بکند، آیا تشویقش می‌کنید یا مانعش می‌شوید؟ باید بگویم که من بینی‌ام را در سن ۳۸ سالگی عمل کردم و زمان مهمی از زندگی‌ام را با همان بینی بزرگ عقابی از موفقیت‌هایم لذت بردم. من از قدرت مغز و روحم آگاه بودم و به همین دلیل با یک تغییر عمده جسمی مشکلی نداشتم و این باعث نشد که ظاهر جسمانی‌ام اهمیت بالاتری برایم پیدا کند. اما چرا اینکار را کردم؟ می‌خواستم در برنامه‌های تلویزیونی شرکت کنم و تصور کردم که داشتن یک بینی زیباتر ممکن است احتمال موفقیت و چهره شدن من را بالا ببرد. قسمت عجیب موضوع این است که قبلاً هم با همان بینی عقابی در برنامه‌های تلویزیونی شرکت داشتم! و البته این جلو من را برای انجام عمل نگرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha