آلرژی پاییزه اگر منحصر به ایجاد علائم در بینی و سینوس باشد باید بیمار به متخصص گوش گلو وبینی مراجعه كند و با توجه به معاینه پزشك درصد التهاب این عارضه مشخص شود.

مصرف بی‌رویه آنتی‌هیستامین هنگام آلرژی پاییزه مقاومت دارویی ایجاد می‌كند
سلامت نیوز: عضو انجمن گوش، گلو و بینی ایران گفت: مصرف سرخود و بی‌رویه داروی آنتی‌هیستامین هنگام آلرژی پاییزه مقاومت دارویی ایجاد می‌كند.

علیرضا ملكوتی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: آلرژی پاییزه اگر منحصر به ایجاد علائم در بینی و سینوس باشد باید بیمار به متخصص گوش گلو وبینی مراجعه كند و با توجه به معاینه پزشك درصد التهاب این عارضه مشخص شود.

وی افزود: پزشك با علایمی كه از بیمار می‌گیرد معمولاً از داروهای استنشاقی موضعی استفاده می‌كند. البته باید در نظر داشت داروهایی كه امروز به صورت استنشاقی درآمده است با داروهای قبلی متفاوت است و جذب زیادی از راه بینی در بدن ندارد لذا برخلاف داروهای قبلی عوارض ناخواسته‌ای ایجاد نمی‌كند.

این متخصص گوش، گلو و بینی تصریح كرد: درمان آلرژی پاییزه به كمك این داروهای استنشاقی كوتاه‌مدت است و حدود 3 هفته طول می‌كشد و فرد مبتلا كه علائمش كاهش یافت می‌تواند با توجه به توصیه پزشك استفاده از آن را قطع كند.

وی اضافه كرد: اینكه گفته می‌شود داروهای استنشاقی نباید به علت داشتن كورتون مصرف شود باید گفت این موضوع درست است كه این داروها كورتون دارد و نباید بدون ملاحظه مصرف شود اما مصرف آن در زمان‌های كوتاه و مقطعی نه تنها عارضه‌ای در پی ندارد بلكه نتیجه‌بخش نیز هست.

ملكوتی یادآور شد: آلرژی یك بیماری روشن و خاموش است یعنی گاهی اوقات علائم آن روشن می‌شود و گاهی دیگر خاموش است كه در هنگام روشن‌شدن علائم آن مصرف داروهای استنشاقی و گاهی اوقات برخی آنتی‌هیستامین‌ها به مقدار محدود می‌تواند این علائم را كاهش دهد.

وی گفت: البته توصیه می‌شود نسل دوم و سوم آنتی‌هیستامین‌ها مصرف شود چرا كه خواب‌آلودگی آن مثل نسل اول نیست و توصیه می‌شود افراد هنگام عصر آن را مصرف كنند تا اگر خواب‌آلودگی هم دارد در شب ظاهر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha