دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 203654

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود 60 درصد بود که امروز به 40 درصد کاهش یافته است.

سه مشکل ساختاری "سلامت"

سلامت نیوز: وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود 60 درصد بود که امروز به 40 درصد کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای مناسب طرح تحول سلامت در کشور، اظهار کرد: اکنون در این طرح مسایل مربوط به کاهش پرداخت‌ها از جیب مردم، بیمه شدن کسانی که دفترچه نداشته‌اند و افزایش دسترسی به امکانات پزشکی، به ویژه در نقاط محروم، به نتیجه رسیده است و باید کاری کرد که این روند ادامه یابد.

وی افزود: در بخش‌هایی که مربوط به حمایت از بیماران و مردم برای موضوعات دندان‌پزشکی، ناباروری، توان‌بخشی و مسایل مربوط به بیماران صعب‌العلاج است، به دلیل مشکلات ساختاری که در حوزه سلامت وجود دارد، توانسته‌ایم به صورت نسبی توفیق داشته باشیم و این مساله کامل نشده است.

سه مشکل ساختاری سلامت

هاشمی با اشاره به مشکلات ساختاری در حوزه سلامت، ادامه داد: بحث چندپارچگی تولیت، موضوع بیمه‌ها و ناپایدار بودن منابع از جمله مشکلات ساختاری در حوزه سلامت هستند که بخشی از این مسایل در برنامه ششم توسعه حل شده، اما بخش دیگری از آن نیاز به زمان دارد که امیدواریم در آینده حل شود.

وزیر بهداشت با اشاره به کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم در قالب طرح تحول نظام سلامت، گفت: پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت نزدیک به 60 درصد بود، در حالیکه امروز به 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

هاشمی ادامه داد: در این زمینه پیش از اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان‌های دولتی، مردم برای بستری بیماران خود نزدیک به 38 درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌کردند، اما بعد از اجرای طرح تحول اکنون شاهدیم، این میزان به سه درصد برای روستاییان و 6 درصد برای مردم در شهرها کاهش پیدا کرده است.ش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha