علاوه بر سوریه و ارمنستان كشورهای دیگری هم متقاضی دریافت این دارو و داروهای دیگر ایرانی هستند و تولید محصولات دارویی با كیفیت با تكنولوژی بالا و با مزیت ارزان بودن قیمت، ایران را در آینده نزدیك به یكی از كشورهای مهم صادر كننده دارو در منطقه تبدیل می‌كند.

داروی ایرانی ام اس به سوریه و ارمنستان صادر می‌شود
سلامت نیوز: مدیر كل داروی وزارت بهداشت گفت: داروی ایرانی ام اس كه 4 سال پیش به تولید رسید، امروز در محافل علمی جهانی مورد تأیید قرار گرفته و وارد عرصه صادرات شده است و به سوریه و ارمنستان صادر می‌شود.

محمدرضا شانه ساز در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: علاوه بر سوریه و ارمنستان كشورهای دیگری هم متقاضی دریافت این دارو و داروهای دیگر ایرانی هستند و تولید محصولات دارویی با كیفیت با تكنولوژی بالا و با مزیت ارزان بودن قیمت، ایران را در آینده نزدیك به یكی از كشورهای مهم صادر كننده دارو در منطقه تبدیل می‌كند.

وی گفت: مزیت‌های داروهای ایرانی باعث شده بتوانیم به راحتی به سؤالات سیستم های نظارتی كشورهای منطقه پاسخگو باشیم و در آینده نزدیك حرفهای زیادی در عرصه صادرات دارو در منطقه خواهیم داشت.

شانه ساز افزود: گر چه در برنامه توسعه چهارم نتوانستیم به هدف صادرات دارویی معادل 30 درصد ارز مورد نیاز برای واردات دارو برسیم اما اكنون هم به لحاظ ماهیت دارو و كیفیت آن و هم به لحاظ ماهیت تجاری دارو وارد عرصه‌های جدید شده‌ایم كه البته كمپانی‌های بزرگ دارویی دنیا كه به طور سنتی صادر كننده دارو به تمام كشورها هستند به راحتی اجازه ورود ایران را به بازار دارویی دنیا نمی‌دهند.

مدیر كل نظارت بر دارو وزارت بهداشت افزود: فعلاً بازار دارویی ایران كشورهای استقلال یافته شوروری سابق، كشورهای حاشیه خلیج فارس، خاورمیانه و منظقه امرو در شرق مدیترانه است اما در آینده حتی می‌توانیم به اروپا هم دارو صادر كنیم و چشم انداز ما این است كه تا پایان برنامه توسعه پنجم به راحتی می‌توانیم هدف صادرات دارو معادل 30 درصد ارز مورد نیاز برای واردات مواد دارویی را محقق كنیم و حتی از آن عبور كنیم.

داروی ایران ام اس یك داروی بیوتكنولوژیك از خانواده اینترفرون و مشابه آوونكس است كه 4 سال پیش با نام تجاری سینوكس در ایران به تولید رسید و وارد بازار شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha