یک محقق طب سنتی و مدرس عنبیه شناسی گفت: اگر هاله‌ای در دور چشم ایجاد شود مربوط به تفکرات و میزان سودا در بدن فرد است یا اگر فردی از درد پا رنج می‌برد، طبق تقسیمات عنبیه فرد دچار لکه یا فرورفتگی شده است.

هاله دور چشم نشانه‌ چیست؟

سلامت نیوز:یک محقق طب سنتی و مدرس عنبیه شناسی گفت: اگر هاله‌ای در دور چشم ایجاد شود مربوط به تفکرات و میزان سودا در بدن فرد است یا اگر فردی از درد پا رنج می‌برد، طبق تقسیمات عنبیه فرد دچار لکه یا فرورفتگی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، نوشین رشوند، محقق طب سنتی و مدرس عنبیه شناسی، درباره علم عنبیه شناسی، توضیح داد و گفت: علم شناخت بیماری‌ها به وسیله عنبیه یا به زبان ساده‌تر «مانیتورینگ هوشمند بدن» است که بیماری‌ها یا اختلال در هر ارگانی از بدن را همانند یک اسکنر نشان می‌دهد؛ در واقع ما از طریق عکس گرفتن هر چند با دوربین ساده عکاسی یا تلفن همراه از داخل چشم افراد می‌توانیم بیماری‌های فرد را به وی گوشزد کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه خیلی‌ها متوجه بیماری‌های خود نیستند و این علم با روش ساده کمک می‌کند تا فرد از بیماری‌های درون بدن خود آگاه شود.

این مدرس عنبیه شناسی، تسهیل در بار هزینه‌های درمانی خانواده‌ها را از محاسن علم عنبیه شناسی برشمرد و با بیان این مطلب افزود: خوبی این روش این است که فرد هرچه زودتر از بیماری‌های خود آگاه شده و نمی‌گذارد بیماری به مراحل پیشرفته‌تر برسد و این در کاهش بار هزینه‌های درمان افراد تاثیر به‌سزایی دارد؛ امروزه بار هزینه‌های تشخیص بیماری در توان بسیاری از خانواده‌ها نیست و این روش می‌تواند در تسهیل هزینه‌های خانوار کمک کننده باشد.

رشوند، تصریح کرد: از آنجایی‌که هر قسمت از چشم مربوط به یک ارگان و عضو بدن است بنابراین با عکس گرفتن از داخل چشم می‌توان به وجود بیماری‌های افراد پی برد و این علم، امروزه برای همه خانواده‌ها ضرورت دارد؛ همچنین می‌توان گفت نه تنها تشخیص‌ها از طریق این علم، درست است بلکه افراد با هزینه بسیار اندکی می‌توانند از صحت و سلامت خود مطلع شوند.

این محقق طب سنتی اظهار کرد: عنبیه شناسی قدمت بسیار زیادی دارد و امروزه در دانشگاه‌ها به عنوان یکی از دروس مهم تدریس می‌شود و از اهمیت بالایی در بین علوم پزشکی برخوردار است؛ این علم بیشتر در انحصار مراکز طب سنتی است و افراد می‌توانند به مراکز معتبر طب سنتی مراجعه کنند.

اگر عنبیه لکه‌دار و فرورفته باشد نشانه درد پا در افراد است

وی به  تشخیص برخی بیماری‌ها توسط این علم اشاره کرد و افزود: اگر هاله‌ای در دور چشم ایجاد شود مربوط به تفکرات و میزان سودا در بدن فرد است یا اگر فردی از درد پا رنج می‌برد، طبق تقسیمات عنبیه فرد دچار لکه یا فرورفتگی شده است؛ از این علم ما می‌توانیم بیماری‌های موجود در بدن افراد را به راحتی تشخیص بدهیم  یا اینکه به افراد این آگاهی را بدهیم که فلان بیماری در مرز به وجود آمدن است تا فرد بتواند سریع پیشگیری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha