دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 20367

برای پزشكان بسیار مهم است كه بتوانند بیماران دیابتی را كه بیشتر در معرض مشكلات قلبی - عروقی هستند، شناسایی كنند و به نظر می‌رسد این گروه جدید از نشانگرهای خونی می‌توانند این امكان را برای محققان فراهم سازند

پیش‌بینی دیابت10 سال قبل از بروز بیماری
سلامت نیوز: دانشمندان موفق شدند با كمك یك آزمایش خون جدید خطر احتمالی ابتلا به بیماری دیابت را 10 سال قبل از بروز آن پیش بینی كنند.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران در فستیوال علم انگلیس در بیرمنگهام متذكر شدند كه این تست می‌تواند حدود نیمی از افرادی را كه به دیابت نوع دوم مبتلا خواهند شد، شناسایی كند.

قسمت جدید بر اساس شناسایی مقدار یك مولكول ژنتیك در خون بیماران عمل می‌كند. همین مولكول كه میكروآر آن آ یا MiR نام دارد می‌تواند افرادی را كه در معرض خطر شدید ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی هستند، شناسایی كند.

دكتر منوئل مایر، دانشمند برجسته كالج كینگ لندن در این پژوهش می‌گوید: هزینه این آزمایش حدود دو پوند خواهد بود.

به گزارش روزنامه تلگراف، پزشكان می‌گویند: بزرگترین مزیت این آزمایش این بوده كه به طور مستقیم آسیبی را كه دیابت به عروق خونی وارد می‌سازد، ارزیابی می‌كند.

دكتر مایر تصریح كرد: برای پزشكان بسیار مهم است كه بتوانند بیماران دیابتی را كه بیشتر در معرض مشكلات قلبی - عروقی هستند، شناسایی كنند و به نظر می‌رسد این گروه جدید از نشانگرهای خونی می‌توانند این امكان را برای محققان فراهم سازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha