یک متخصص تغذیه گفت: باید از شش ماهگی به بعد برنامه غذایی کودک را آغاز کرد و این تصور که عده‌ای می‌گویند این کار را می‌توان از چهار ماهگی آغاز کرد تنها سبب می‌شود مشکلات گوراشی برای کودک به‌وجود آید پس باید تا شش ماهگی منحصراً از شیر مادر استفاده شود.

کودک تا شش ماهگی منحصرا از شیر مادر تغذیه کند

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه گفت: باید از شش ماهگی به بعد برنامه غذایی کودک را آغاز کرد و این تصور که عده‌ای می‌گویند این کار را می‌توان از چهار ماهگی آغاز کرد تنها سبب می‌شود مشکلات گوراشی برای کودک به‌وجود آید پس باید تا شش ماهگی منحصراً از شیر مادر استفاده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مرتضی صفوی متخصص تغذیه  گفت: به زور غذا دادن به کودک سبب عکس‌العمل کودک می‌شود. برای ایجاد انگیزه غذا خوردن در کودک، باید از راه‌های مختلفی همچون تزئین ظرف غذا و طعم‌دار کردن غذا استفاده شود و اگر دادن خوراک به کودک، با شدت و تهدید صورت گیرد قطعاً نتیجه دیگری خواهد داشت.

این متخصص تغذیه در مورد نیاز بدنی کودک به پروتئین گفت:‌ توصیه می‌شود بعد از یک سالگی حتماً روزی یک تخم‌مرغ در برنامه غذایی کودک قرار گیرد زیرا در ساختار بدنی وی مؤثر است. همچنین استفاد از سایر پروتئین‌ها مانند لبنیات، ماست، شیر و کشک سبب می‌شود اسکلت بدنی کودک قوی و رشد استخوانی خوبی صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین بعد از یک سالگی باید سفیده تخم‌مرغ، عسل و غذاهای دریایی در برنامه غذایی کودک گنجانده شود. این غذاها را تا سال دوم بسیار آرام آرام به کودک دهید اما از سال دوم به بعد باید به غذاهای اصلی کودک تبدیل شود.

صفوی افزود: باید از شش ماهگی به بعد برنامه غذایی برای کودک را آغاز کرد و این تصور که عده‌ای می‌گویند این کار را می‌توان از چهار ماهگی آغاز کرد تنها سبب می‌شود مشکلات گوراشی برای کودک به وجود آید پس باید تا شش ماهگی منحصراً از شیر مادر استفاده شود.

وی در خصوص خوراکی‌های فصل سرد گفت: در این فصل نیاز است از غذاهای گرمی همچون سوپ و انواع آش‌ها استفاده شود اما در فصل‌های گرم همچون تابستان از غذاهای داغ استفاده نشود و به جای آن از نوشیدنی‌های سرد و میوه‌ها و سبزیجات خنگ استفاده شود.

صفوی افزود: کسی که به کودک غذا می‌دهد باید حتماً بهداشت را رعایت کند زیرا عدم رعایت بهداشت تأثیر منفی بر روی سلامت کودک می‌گذارد.

این متخصص تغذیه گفت: زمانی که شروع به غذا دادن به کودک می‌کنید، ابتدا این کار را با قاشق انجام ندهید، توصیه می‌شود ابتدا مادر، از دست خود برای غذا دادن به کودک استفاده کرده و بعد از گذشت مدت زمانی، از قاشق‌های پلاستیکی که برنده نباشد استفاده کند.

صفوی گفت: همچنین والدین می‌توانند از قاشق‌های مختلف که دارای نقش و نگارهای قشنگ و متناسب با دست کودک هستند استفاده کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha