مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در بیست و سومین اجلاس شورای معاونین سازمان انتقال خون کشور در زاهدان گفت: در حال حاضر دو هزار و 700 نفر در سیستان وبلوچستان مبتلا به تالاسمی اند.

تامین 30 درصد خون بیماران مبتلا به تالاسمی سیستان وبلوچستان از استان‌های دیگر

سلامت نیوز:مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در بیست و سومین اجلاس شورای معاونین سازمان انتقال خون کشور در زاهدان گفت: در حال حاضر دو هزار و 700 نفر در سیستان وبلوچستان مبتلا به تالاسمی اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، علی اکبرپورفتح الله افزود: با توجه به کمبود خون در سیستان و بلوچستان، 30 در صد خون مورد نیاز این بیماران از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح غربالگری خون در  15 استان کشور از ابتدای امسال اظهار کرد: کسانی که برای اولین بار خون اهدا می‌کنند در دو مرحله و به فاصله سه ماه ، خون اهدایی آنان، از نظر  ابتلا به بیماری‌های هپاتیت و اچ ای وی مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در صورت عاری بودن از این نوع بیماری‌ها، این افراد به اهدا کنندگان مستمر می‌پیوندند.

 وی گفت: با توجه به اینکه متولدین 1374 علیه هپاتیت B در بدو تولد در بیمارستان واکسینه شده‌اند خون اهدایی انان از نظر سلامت دارای کیفیت با استاندارد بالایی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha