عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سال ۹۵ تعرفه های درمان افزایش چشمگیری داشته است، گفت: باید روند منطقی در تعیین تعرفه ها مدنظر قرار داد تا هر سال بر اساس آن تعرفه ها اعلام شود.

افزایش تعرفه های پزشکی به صلاح نیست

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سال ۹۵ تعرفه های درمان افزایش چشمگیری داشته است، گفت: باید روند منطقی در تعیین تعرفه ها مدنظر قرار داد تا هر سال بر اساس آن تعرفه ها اعلام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، عباسعلی پوربافرانی درباره افزایش تعرفه‌های حوزه درمان در سال ۹۶، افزود: در سال جاری تعرفه های حوزه درمان تا حدودی افزایش زیادی داشت در حالی که حتی در ابتدای شروع طرح تحول سلامت نیز موافق این میزان از افزایش تعرفه ها نبودیم.

وی ادامه داد: بر این باور هستیم که باید تعرفه های حوزه درمان افزایش منطقی داشته باشد به گونه ای که این افزایش بر اساس نرخ تورم شکل گیرد.

پوربافرانی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال جاری تعرفه ها افزایش چشمگیری داشته افزایش آن در سال ۹۶ به صلاح نیست و باید روندی منطقی در تعیین تکلیف تعرفه ها مدنظر قرار داد تا هرساله براساس فرمولی مشخص تعرفه‌ها اعلام شود چراکه دستیابی به خدمات درمان باید به آسانی صورت گیرد و نباید با افزایش غیرمنطقی مانع دسترسی راحت مردم به خدمات حوزه بهداشت و درمان شد.

وی یادآور شد: در سال جاری در برخی از حوزه ها افزایش بیش از حد انتظار بود اما در بخشی دیگر این افزایش کمتر از انتظار بود لذا باید با بررسی دقیق، این مهم مورد توجه قرار گیرد که در صورت نیاز تعرفه های حوزه درمان افزایش یابد.

پوربافرانی تاکید کرد: بدون شک در صورت افزایش غیرمتعارف تعرفه های درمان، نارضایتی مردمی نخستین آسیبی است که به حوزه سلامت وارد خواهد شد درحالی که مردم باید به سیستم بهداشت و درمان اعتماد داشته باشد از سویی دیگر هنوز هم افرادی هستند که از هیچ بیمه ای برخوردار نبوده و ممکن است این افزایش غیرمنطقی تعرفه ها باعث شود که این افراد از حضور در مراکز درمانی باز مانند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هم اکنون طرح تحول سلامت در حوزه خدمات بستری است و مشمول خدمات سرپایی نیست، گفت: همچنین ما هنوز در برخی بخش‌ها مانند بیماری‌های خاص مشکل داریم اگر تعرفه ها به شکل غیرمنطقی افزایش یابد این مشکلات دو چندان خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha