دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 203689

کارشناس فرآوردههای طبیعی، سنتی و مکملهای دانشگاه علوم پزشکی همدان بر کاهش مصرف شنبلیله توسط بیماران کبدی و مبتلایان به فشار خون پایین تاکید کرد.

مصرف زیاد شنبلیله برای این افراد ممنوع

سلامت نیوز:کارشناس فرآوردههای طبیعی، سنتی و مکملهای دانشگاه علوم پزشکی همدان بر کاهش مصرف شنبلیله توسط بیماران کبدی و مبتلایان به فشار خون پایین تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا دکتر پریسا روحانی اظهار کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی، زخم‌های پپتیک (زخم معده و دوازدهه) و کاهش فشار خون باید از مصرف شنبلیله پرهیز کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان،وی موارد مصرف شنبلیله را به عنوان نرم کننده، مصرف موضعی برای درمان جوش، سلولیت (تجمع چربی)، زخم‌های ساق پا، اگزما، سرفه مزمن، برونشیت، محرک ترشح شیر در مادران شیرده و به صورت چای برای التهاب معده برشمرد.

روحانی افزود: افراد می‌توانند به منظور کاهش قند خون، کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید، مصرف خوراکی دانه‌ها برای درمان بی‌اشتهایی، مصرف موضعی به صورت پماد برای التهاب موضعی از این گیاه استفاده کنند.

این کارشناس فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌ها سمیت‌ کبدی، درماتیت‌ تماسی (التهاب)، گُر گرفتگی، خِس‌خِس، چشمان اشک آلود، خواب رفتگی، آنژیو اِدم، نفخ شکمی، اسهال، خونریزی و کبودی را از عوارض جانبی مصرف این گیاه بیان کرد.

روحانی با اشاره به ممنوع بودن مصرف زیاد این گیاه در دوره بارداری، گفت: گیاه شنبلیله در طب سنتی برای القای ترشح شیر در مادران شیرده به کار می‌رود اما در زمینه بی‌خطر بودن آن اطلاعاتی در دست نیست.

وی افزود: مصرف گیاه در مقدار کم در طب سنتی برای کاهش نفخ نوزادان و کودکان توصیه می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha