رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا از ارسال پیامک های تبلیغاتی و ارجاع مردم به سایت های غیر اخلاقی با هدف سرقت اطلاعات بانکی خبر داد.

سلامت نیوز:رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا از ارسال پیامک های تبلیغاتی و ارجاع مردم به سایت های غیر اخلاقی با هدف سرقت اطلاعات بانکی خبر داد.

به گزارش سلامت نمیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سرهنگ علی نیک نفس افزود: مجرم یا مجرمان با ایجاد صفحات غیر اخلاقی و ارسال پیامک از طریق شماره های ناشناس ، مردم را ترغیب به مراجعه به این سایت های غیر اخلاقی می کنند .


وی با بیان اینکه محتوای این پیامک ها خرید فیلم های آموزش جنسی از طریق این سایت هاست گفت: بعد از ورود افراد به این سایت ها افراد به لینک خرید که « فیشینگ » است ارجاع داده می شوند که از این طریق اطلاعات کارت بانکی از جمله رمز کارت سرقت می شود .
سرهنگ نیک نفس تاکید کرد: حجم زیادی از این پیامک ها از شماره های ناشناس برای مردم ارسال شده است و متاسفانه حجم مراجعه به سایت ها در یک بازه زمانی کوتاه حدود 28 هزار بازدید بوده است که بخشی از آن ممکن است منجر به مراجعه به درگاه پرداخت جعلی شده و اطلاعات کارت بانکی آنها سرقت شده باشد.
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا از هموطنان خواست به هیچ عنوان به این گونه پیامک ها اعتنا نکنند و اگر افرادی به سایت مربوطه مراجعه کرده و از طریق درگاه پرداخت اطلاعات کارت بانکی خود را ارایه داده است حتماً اطلاعات پرداخت خود از جمله رمز دوم کارت را تغییر دهند.


وی ادامه داد: 5 دامنه مختلف اینترنتی شناسایی شده که این دامنه ها عمدتاً رایگان و در خارج از کشور بوده اند اما شیوه و محتوا یکسان است.
سرهنگ نیک نفس با اشاره به اینکه تاکنون 7 شماره که از طریق آنها پیامک ارسال شده شناسایی شده است، گفت: این شماره ها در حال افزایش است و برای دستگیری مجرمان تعامل و همکاری با سیستم قضایی انجام شده است.
وی گفت: تاکنون متهم شناسایی نشده و پرونده در جریان رسیدگی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha