گروه کُر نامیرا به سرپرستی فرهاد هراتی و گروه کُرفیلارمونیک ایران به سرپرستی علیرضا شفقی‌نژاد در اولین کنسرت مشترک خود از خشم و عصیان انسان در برابر زمین با زبان موسیقی سخن گفتند.

اهالی موسیقی زنگ یک فاجعه انسانی را زدند/ حال زمین خوب نیست

سلامت نیوز:گروه کُر نامیرا به سرپرستی فرهاد هراتی و گروه کُرفیلارمونیک ایران به سرپرستی علیرضا شفقی‌نژاد در اولین کنسرت مشترک خود از خشم و عصیان انسان در برابر زمین با زبان موسیقی سخن گفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، تالار وحدت تهران یکشنبه ۲۶ دی ماه در چارچوب برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندانی چون اشرف آریانپور، ناصر چشم آذر، افشین یداللهی، کیوان هنرمند، علیرضا عصار، پویا نیک پور، فرهاد قائمیان، رامین بهنا، بردیا صدرنوری، بهنام صبوحی، آرمان موسی پور، سامان احتشامی، علیرضا میرآقا شاهد یکی از اجراهای تاثیرگذار در این دوره از جشنواره بود.

در این کنسرت که با عنوان «زمین مقدس» و حضور ۱۵۰ خواننده در قالب گروه کر نامیرا به سرپرستی فرهاد هراتی و گروه کر فیلارمونیک ایران به سرپرستی علیرضا شفقی نژاد و همچنین یک کوارتت زهی با حضور کریم قربانی، علی جعفری پویان، تینا جامه گرمی روی صحنه رفت، گروه اجرایی همانند کنسرت پیشین خود که با استقبال مخاطبان مواجه شد قطعاتی را پیرامون دغدغه های محیط زیستی و زندگی انسان ها روی زمین به صحنه بردند که تلخی محتوای ارائه شده، مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد.

زندگی، آغاز، دردواره، شکار، نفس، انسان، جنگ، مهاجرت، بی پناه، کوه یخ، عصیان-خشم-مرگ، مرثیه زمین و زمین مقدس قطعاتی بودند که در این کنسرت موسیقایی اجرا شد.


نابودی محیط زیست و نقش انسان در نابودی آن، شکار بی رویه حیوانات همراه با لحظه مرگ آنها بر اثر اصابت گلوله، نقش گازهای گلخانه ای و آسیب های زیست محیطی آن، خودکشی دسته جمعی حیوانات، قربانیان ایدز و فجایع انسانی ناشی از پدیده شوم جنگ از جمله مضامینی بودند که در تصاویر به نمایش در آمده پخش شد.


البته در کنسرت پیشین که دی ماه سال گذشته در تالار وحدت برگزار شده بود، تصاویر تکان دهنده ای نیز از گورهای دسته جمعی قربانیان جنگ های مختلف و کوره های آدم سوزی، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز در فیلم پخش شده وجود داشت که به گفته هراتی با توجه به فضای بسیار رقت انگیز و دهشتناک آنها از پخش آن در کنسرت جشنواره صرف نظر شده است.

علیرضا شفقی نژاد رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران در ابتدای این کنسرت با اشاره به انگیزه های گروه کر فیلارمونیک ایران برای همکاری با گروه کر نامیرا در اجرای این برنامه مشترک بیان کرد: من و فرهاد هراتی با هم دوستیم و تلاش کردیم با اجرای این کار نشان دهیم که دو گروه می توانند با تمام احترام و مهربانی کنار هم به اجرای اثر اقدام کنند.
وی افزود: ضمن اینکه خارج از این فضای دوستی، «زمین مقدس» یکی از عالی ترین قطعه هایی است که به نظرم با توجه به مضامین مطرح شده در آن قابلیت اجرا در تمام دنیا را دارد. به همین  جهت برای من و تمامی اعضای گروه خیلی جذاب بود که در این کار حضور داشته باشیم. امیدوارم فضا از این پس به گونه ای باشد که شاهد اجرای عمومی این کار در طول سال باشیم.

فرهاد هراتی سرپرست گروه کر نامیرا نیز بعد از صحبت های شفقی نژاد ضمن تقدیر از هنرمندان و مدیرانی که به تماشای این کنسرت نشستند، بیان کرد: امیدوارم هرچه زودتر حال زمین خوب شود.

 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha