آزمایشات ابتدایی یك تركیب زیست فعال را در كلم بروكلی نشان می‌دهد كه سولفورافان نام دارد و این ماده عملكرد آنزیم‌هایی را متوقف می‌سازد كه در تخریب مفاصل در مبتلایان به عارضه آوستئوآرتریت نقش اثرگذار دارند

تاثیركلم  بروكلی برای مقابله با التهاب استخوانی - مفصلی
سلامت نیوز: دانشمندان انگلیسی تاكید كردند: كلم بروكلی كه بعنوان سبزی مفیدی برای پیشگیری از سرطان شناخته شده است، برای مقابله با عارضه آرتریت یا التهاب استخوان و مفاصل نیز مفید است.

به گزارش ایسنا، دانشمندان دانشگاه آنجلیای شرقی در انگلیس می‌گویند: آزمایشات ابتدایی یك تركیب زیست فعال را در كلم بروكلی نشان می‌دهد كه سولفورافان نام دارد و این ماده عملكرد آنزیم‌هایی را متوقف می‌سازد كه در تخریب مفاصل در مبتلایان به عارضه آوستئوآرتریت نقش اثرگذار دارند. اوستئوآرتریت یا بیماری التهاب استخوان و مفصل، شایعترین نوع عارضه آرتریت است.

به گزارش روزنامه آنلاین ایج چاپ استرالیا، دانشمندان در حال انجام یك پروژه تحقیقاتی هستند تا با دستیابی به اطلاعات دقیق‌تر دریابند كه آیا این تركیب موجود در بروكلی می‌تواند پیشرفت اوستئوآرتریت را كند كرده یا متوقف سازد؟

یان كلارك سرپرست این پروژه تحقیقاتی در بیانیه‌ای تصریح كرد: در طول این پروژه تحقیقاتی سه سال تاثیرات سایر مواد رژیمی روی اوستئوآرتریت مورد بررسی و آزمایش قرار خواهد گرفت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha