رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در صورت مشاهده پرندگان مرده به تیم بهداشتی وزارت بهداشت اطلاع داده شود تا از آن پرنده تلف شده نمونه برداری شود.

آغاز موج جدید آنفولانزای پرندگان در کشور

سلامت نیوز:رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: در صورت مشاهده پرندگان مرده به تیم بهداشتی وزارت بهداشت اطلاع داده شود تا از آن پرنده تلف شده نمونه برداری شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،محمود سروش رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت  اظهار داشت:در حال حاضر به دلیل رسیدن فصل مهاجرت پرندگان وحشی، موج جدیدی از آنفولانزای پرندگان در تالاب ها مشاهده شده که تلفات بسیاری هم برای پرندگان داشته است.

وی افزود: توصیه می شود مردم به خصوص کودکان از پرندگان نگهداری نکنند و به آن ها دست نزنند.در صورت مشاهده پرندگان مرده به تیم بهداشتی وزارت بهداشت اطلاع دهند تا از آن پرنده تلف شده نمونه برداری شود.

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در ادامه گفت:اخیرا تبلیغات سوئی در خصوص  مصرف مرغ ها و تخم مرغ ها شده است و گفته شده که از مصرف این مواد غذایی پرهیز شود که باید بگویم این تبلیغات درست نیست و آنچه زیر نظر سازمان دام پزشکی تولید می شود هیچ مشکلی ندارد و مردم می توانند با خیال راحت این مواد را استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha