معاون تحقیقات و فناوری وزرات بهداشت با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان کشور در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، "اعتبارات" را مهمترین مشکل پژوهش‌ در ایران عنوان کرد و گفت: تعداد محققان ایرانی «یک درصد دانشمند جهان» به ۴۱ نفر رسید.

تعداد محققان ایرانی «یک درصد دانشمند جهان» به ۴۱ نفر رسید

سلامت نیوز:   معاون تحقیقات و فناوری وزرات بهداشت با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان کشور در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، "اعتبارات" را مهمترین مشکل پژوهش‌ در ایران عنوان کرد و گفت: تعداد محققان ایرانی «یک درصد دانشمند جهان» به ۴۱ نفر رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، رضا ملک زاده - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به دستاوردهای علمی کشور در سال گذشته گفت: در سال 2016 کشور ما رتبه شانزدهم خود در انتشار مقالات معتبر علمی در منطقه را حفظ کرده است؛ همچنین در سال 2016 ما رتبه 18  جهانی و اول منطقه در دریافت استنادات علمی را داریم که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت همچنین تعداد مقالات پر استناد کشور را دارای رشد چشمگیر دانست و گفت: اگر به میزان یک درصد دانشمندان جهان نگاه کنیم می‌بینیم که این میزان در کشور ما از 8 نفر در گذشته، به 41 نفر در دوره اخیر رسیده است.

وی با اشاره به رشد قابل ملاحظه زیرساخت‌های فناوری عنوان کرد: حدود 30 درصد از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت هستند و تلاش‌های زیادی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان انجام دادیم.

ملک زاده در بیست و دومین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی افزود: در حال حاضر برخی داروهایی که حتی در کشورهای پیشرفته در دنیا مردم به آنها دسترسی ندارند، توانستیم در کشور تولید کنیم.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به توسعه کیفی در پژوهش‌ها گفت: برای تحقق این موضوع کمیته‌های اخلاق در این حوزه تشکیل شده است و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

ملک زاده عنوان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی ما بحث اعتبارات است که میزان آن تنها 500 میلیارد است که البته تخصیص همین اعتبارات نیز چندان مساعد نبوده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: انتظار داریم میزان این اعتبارات که برابر یکی دو دانشگاه مطرح دنیاست افزایش یابد.

ملک زاده در مورد بیست و دومین جشنواره علوم پزشکی رازی نیز خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال تلاش کرده ایم که کیفیت پژوهش‌ها را بالا ببریم بنابراین تعداد برگزیدگان امسال را به 11 نفر کاهش دادیم و در مقابل سعی کردیم میزان جوایز نفرات برگزیده را افزایش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha