نوجوانان و جوانان نیز در اثر سطح بهداشتی نامناسب می‌توانند به هپاتیت A مبتلا شوند كه عوارض ابتلا به این بیماری در این سنین بیشتر و خطرناكتر است.

موارد ابتلای هپاتیت «آ» در مهدهای كودك و مدارس بیشتر است
سلامت نیوز: رییس سومین كنگره بین‌المللی هپاتیت تهران گفت: چون كودكان در مدارس و مهدهای كودك هنوز اصول رعایت بهداشت فردی را به درستی نمی‌دانند از این رو ابتلا و انتقال هپاتیت A در این اماكن بیشتر است.

به گزارش «سرویس بهداشت و درمان ایسنا»، دكتر سید موید علویان با تاكید بر ضرورت استفاده دانش آموزان از وسایل و لوازم شخصی و رعایت بهداشتی فردی نظیر صابون، لیوان شخصی در مدراس و لیوان یكبار مصرف در اماكن عمومی، شستن دست پس از اجابت مزاج و پیش از صرف غذا، اظهار كرد: راه انتقال هپاتیت A از راه خوراكی و ذرات تنفسی است از این رو استفاده از دستمال حین سرفه و عطسه به ویژه در اماكن عمومی و تجمعی نظیر مدارس، سربازخانه‌ها و زیارتگاه‌ها توصیه می‌شود.

وی با بیان اینكه بسیاری از افراد بر اثر ابتلا به هپاتیت A در سنین كودكی نسبت به این بیماری در بزرگسالی مصون شده‌اند، گفت: البته نوجوانان و جوانان نیز در اثر سطح بهداشتی نامناسب می‌توانند به هپاتیت A مبتلا شوند كه عوارض ابتلا به این بیماری در این سنین بیشتر و خطرناكتر است.

رییس سومین كنگره بین‌المللی هپاتیت تهران با بیان اینكه هپاتیت A عوارض هپاتیت B و C را ندارد، افزود: در وضعیت عادی هپاتیت A به طور خود به خود درمان می‌شود جز در موارد نادر و شدیدی كه جان انسانها را به خطر می‌اندازد.

دكتر علویان گفت: چنانچه دانش آموزی به هپاتیت A مبتلا شود برای كاهش احتمال انتقال بیماری به همكلاسی‌ها باید دانش آموز به مدت 2 تا 3 هفته از رفتن به مدرسه خودداری كند.

وی اماكن پرازدحام با وضعیت بهداشتی نامناسب را محلی برای انتقال هپاتیت A برشمرد و افزود: این نوع هپاتیت ویروسی از طریق خوردن آب و مواد غذایی آلوده منتقل می‌شود.

رییس سومین كنگره بین‌المللی هپاتیت تهران، مورد استفاده از واكسن هپاتیت A‌ را فقط برای برخی از كشورهای غربی و با سطح بهداشتی كنترل شده الزامی دانست و افزود: در كشورهای در حال توسعه مانند كشور ما فعلا نیازی به تزریق این واكسن نیست، زیرا كه اغلب افراد بر اثر ابتلا به هپاتیت A در دوران كودكی نسبت به این بیماری در نوجوانی مصون و ایمن می‌شوند.

دكتر علویان با اشاره به این عدم نیاز به واكسن هپاتیت گفت: به نظر می‌رسد ما در ایران هم در آینده به علت افزایش سطح بهداشت نیازمند تلقیح واكسن هپاتیت A باشیم.

سومین كنگره بین‌المللی هپاتیت تهران با همكاری مركز تحقیقات بیماریهای گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكی بقیه‌الله اعظم (عج)،‌ دانشگاه علوم پزشكی شیراز و دانشگاه تورینو ایتالیا با حضور سخنرانان برجسته و شركت كنندگان خارجی به مدت سه روز از 14 تا 16 مهر ماه 89 در تالار سینا و صدرا دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار می‌شود.

علاقه مندان به شركت در این كنگره می‌توانند با مراجعه به وب سایت www.thc3.ir نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha