سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت گفت: فردی که تصمیم‌گیری می‌کند نباید منفعت فردی یا گروهی داشته باشد در حالی که با انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت، منافع پزشکان تأمین می‌شود که نگران‌کننده است و هزینه‌های مردم را بیشتر می‌کند.

پشت پرده انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت

سلامت نیوز:سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت گفت: فردی که تصمیم‌گیری می‌کند نباید منفعت فردی یا گروهی داشته باشد در حالی که با انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت، منافع پزشکان تأمین می‌شود که نگران‌کننده است و هزینه‌های مردم را بیشتر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،کاظم میکائیلی در رابطه با انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت گفت: اگر در این انتقال مباحث مجلس را در نظر بگیریم مهمترین تاکید موافقان این طرح این است که تصمیم‌گیری در یک نقطه جمع شود. تصمیم‌گیری برای مردم یکسان باشد و همسو شود.

وی ادامه داد: اما در همه جای دنیا وقتی می‌خواهند تصمیم‌گیری کنند تضاد منافع تصمیم‌گیران را مدنظر قرار می‌دهند. یعنی فردی که تصمیم‌گیری می‌کند نباید منفعت فردی یا گروهی داشته باشد.

میکائیلی گفت: این در حالی است که در ساختار وزارت بهداشت که بزرگترین ارائه‌کننده خدمات در کشور است درآمد زایی اتفاق می‌افتد یعنی از دیدگاه آنها هر خدمتی که ارائه می‌شود هرچقدر بیشتر ارائه شود درآمد پزشک و بیمارستان بیشتر می‌شود.

سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت و دبیرخانه شورای عالی بیمه ادامه داد: اما در سوی دیگر این عملکرد وزارت بهداشت برای دولت و بیمه‌ها هزینه است یعنی ما به دنبال این هستیم هزینه‌ها را کم کنیم اما وزارت بهداشت به دنبال افزایش درآمدهایش است.

وی اظهار کرد: بنابراین اگر این موضوع را از این 2 دیدگاه ببینیم برای اینکه تصمیم‌گیری در یک نقطه جمع شود باید تضاد منافع از بین برود و چون تصمیم‌گیری در حوزه هزینه‌ای خواهد رفت مسلماً هزینه‌های مردم بیشتر خواهد شد.

میکائیلی افزود: البته اگر وزارت بهداشتی داشته باشیم که تصمیم‌گیری در فضای غیر از ارائه کننده خدمت باشد مانند تمام دنیا وزیر بهداشت، پزشک نباشد، یک اقتصاددان یا سیاستمدار باشد و معاونان آنها همینطور شاید توجیه داشته باشد که شورای عالی بیمه منتقل شود. اکنون در حوزه وزارت بهداشت هیچ معاون وزیری نداریم که متخصص و فوق‌تخصص نباشد.

سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت و دبیرخانه شورای عالی بیمه گفت: این مسائل است که در انتقال شورای عالی بیمه مشکل ایجاد می‌کند و الا اینکه تصمیم‌گیری در یکجا باشد را همه با آن موافقند اما نگرانیم انتقال آن به وزارت بهداشت به دلیل اینکه سودآوری برای صاحبان این سازمان دارد جبرانی سخت داشته باشد و مردم در این زمینه دچار آسیب شده و متضرر شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha