مالش دست‌ها به یكدیگر در مقابل یك خشك كن حرارتی پس از شستن و آبكشی آنها سبب می‌شود باكتری‌های بیشتری روی دست تجمع كنند

برای خشك كردن دستها پس از شستشو، آنها را به هم نمالید
سلامت نیوز: محققان توصیه می‌كنند: برای تمییز كردن دستهای خود آنها را به هم نمالید بلكه باید با دستمال كاغذی دستها را تمیز و خشك كنید.

به گزارش ایسنا، محققان خطاب به پزشكان و پرستاران تاكید می‌كنند: مالش دست‌ها به یكدیگر در مقابل یك خشك كن حرارتی پس از شستن و آبكشی آنها سبب می‌شود باكتری‌های بیشتری روی دست تجمع كنند و حتی گاهی عادی‌ترین باكتری‌های پوست می‌توانند برای افراد بیمار خطرناك باشند.

دكتر آنا اسنلینگ، محقق دانشگاه برادفورد در انگلیس می‌گوید: هنگام مالش دست‌ها به هم، تعداد زیادی از باكتری‌ها را در میان منافذ پوستی به سطح دست خود می‌آورید. به همین خاطر بهترین راه برای جلوگیری از این امر خشك كردن دستها با دستمالهای كاغذی است.

به گزارش مجله علمی نیوساینسیست محققان در این پژوهش دریافته‌اند: اگر دستها را بدون حركت مقابل خشك كن نگه دارید، 37 درصد از باكتری‌های پوست كاهش می یابد. اما اگر در مقابل خشك كن دستها را به هم بمالید مقدار میكروبهای موجود در دستها 18 درصد بیشتر می‌شود. در این میان دستمال كاغذی یا حوله‌های كاغذی موثرترین وسیله بوده و بهترین كاربرد را دارند چون به نظر می‌رسد كه در واقع حوله‌های كاغذی باكتری‌ها را دور می‌ریزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha