:قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور عنوان کرد: برای اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری در سال 96 هیچ بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است.

تعرفه خدمات پرستاری چه جایگاهی در بودجه 96 دارد؟

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور عنوان کرد: برای اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری در سال 96 هیچ بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه برای اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری در سال 96 هیچ بودجه ای درنظر گرفته نشده است، گفت: موضوع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سال 86 مطرح شده اما متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

شریفی مقدم بیان کرد: دولت لایحه بودجه تعرفه خدمات پرستاری سال 96 را به مجلس ارائه کرده است اما متاسفانه در بودجه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هیچ اعتباری برای اجرای آن در سال 96 اختصاص داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکل این قانون جلسات متعددی با مسئولان برگزار شده اظهار داشت: سازمان نظام پرستاری به وزارت بهداشت پیشنهاد داده است که علاوه بر بودجه های جاری برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هزار میلیارد تومان نیز در نظر گرفته شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور تاکید کرد: جهت اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بحث اعتبار مورد نیاز چهار ماه پیش به وزارت بهداشت ابلاغ شد.

شریفی مقدم با اشاره به دوره های کمک پرستاری اضافه کرد: با وجود مخالفت های جامعه پرستاری با اجرای این دوره ها متاسفانه این دوره ها در حال برگزاری است.

وی به الزام اجرای قانون ارتقای بهره وری در بخش خصوصی اشاره کرد و تاکید کرد: متاسفانه اجرای قانون ارتقای بهره وری پرستاران شامل حال بیمارستان های بخش خصوصی نمی‌شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور به رتبه‌بندی پرسنل بیمارستان ها اشاره کرد و یادآور شد: این عامل باعث کاهش ساعات کاری پرستاران در بخش خصوصی می شود و قانون ارتقای بهره وری نیز به اجرا در می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha