نتایج یک مطالعه نشان داده است که خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی و عروقی بر اثر افسردگی به اندازه خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی بر اثر چاقی و سطوح بالای کلسترول، جدی است.

افسردگی به اندازه چاقی و کلسترول برای قلب خطرناک است

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه نشان داده است که خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی و عروقی بر اثر افسردگی به اندازه خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی بر اثر چاقی و سطوح بالای کلسترول، جدی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا  طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت،350 میلیون نفر در سراسر جهان به افسردگی مبتلا هستند.


به گزار ش پایگاه اینترنتی زی نیوز،محققان آلمانی در یک مطالعه جدید سه هزار و 428 بیمار مرد 45 تا 74 ساله را بررسی و پیشرفت بیماری آنها را در یک دوره 10 ساله مشاهده کردند.


محققان رابطه میان افسردگی و سایر عوامل خطرساز مانند دود سیگار، سطوح بالای کلسترول، چاقی و فشار خون بالا را با ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و بزرگی نقش هر یک از این عوامل خطرساز را با ابتلا به این بیماری ها آنالیز کردند.


کارل هاینز لادویگ استاد دانشگاه فنی مونیخ (TUM) در آلمان گفت: مطالعه ما نشان می دهد که خطر مرگ ناشی از بیماری کشنده قلبی عروقی بر اثر افسردگی تقریبا به بزرگی مرگ ناشی از بیماری قلبی و عروقی بر اثر چاقی و سطوح بالای کلسترول است.


افسردگی عامل حدود 15 درصد از مرگ های قلبی و عروقی عنوان شده است.
این محقق افزود: این رقم با سایر عوامل خطرساز مانند کلسترول بالا، چاقی و سیگار کشیدن که 8.4 تا 21.4 درصد از مرگ های ناشی از بیماری های قلبی و عروقی را موجب می شوند، قابل مقایسه است.
براساس نتایج این مطالعه، تنها فشار خون بالا و سیگار کشیدن هستند که در قیاس با افسردگی، چاقی و کلسترول بالا ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را بیشتر افزایش می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha