سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 20377

مهمترین نكته‌ای كه افراد باید حین پیروی از برنامه غذایی به آن آگاهی داشته باشند، آن است كه در طول رژیم گرفتن، عادت‌های غذایی نادرست خود را اصلاح كنند.

كاهش وزن بیش از یك كیلو در هفته ماندگار نیست
سلامت نیوز: یك متخصص تغذیه گفت: كاهش وزن باید تدریجی و حداكثر یك كیلوگرم در هفته باشد و كاهش وزن بیش از این میزان ماندگار نیست.

سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: مهمترین نكته‌ای كه افراد باید حین پیروی از برنامه غذایی به آن آگاهی داشته باشند، آن است كه در طول رژیم گرفتن، عادت‌های غذایی نادرست خود را اصلاح كنند.

وی گفت: اصلاح عادات غذایی نادرست از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در صورت عدم تغییر به محض قطع رژیم كم كالری، دوباره به همان وضعیت قبلی برخواهند گشت و چاقی دوباره آغاز خواهد شد كه این بار سخت‌تر از قبل برطرف می‌‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: عده‌ای تصور می‌‌كنند كه میوه چاق كننده نیست یا گوشت انرژی ندارد، در حالی كه حتی یك عدد سیب متوسط 60 كالری انرژی دارد و اگر همین 60 كالری مازاد بر انرژی مورد نیاز دریافت شود، می‌‌تواند چاقی را به همراه داشته باشد و از این رو خوردن میوه هم به طور آزاد می‌‌تواند سبب چاقی شود.

مظهری افزود: افراد قبل از شروع برنامه غذایی جدید باید نسبت به آن آگاه باشند. كاهش وزن حداكثر یك كیلوگرم در هفته یا 4 كیلوگرم در ماه برای افراد توصیه می‌‌شود و هر چه این كاهش وزن تدریجی‌‌تر باشد، ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.

وی گفت: اگر در هفته 300 گرم كاهش وزن وجود داشته باشد، در مقایسه با زمانی كه در هفته 500 گرم وزن كم می‌‌شود، ماندگاری وزن جدید بیشتر است و این موضوع در مقایسه با كاهش وزن معادل 700 گرم یا یك كیلوگرم نیز از همین اصل پیروی می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha