دو کودک کار 7 و 8 ساله، زنده زنده در حریق یک گاراژ جمع آوری ضایعات سوختند.

مرگ دلخراش 2 کودک کار در آتش گاراژ جمع آوری ضایعات

سلامت نیوز: دو کودک کار 7 و 8 ساله، زنده زنده در حریق یک گاراژ جمع آوری ضایعات سوختند.

ابه گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان، پدر پس از مدت ها برای خود کاری را دست و پا کرده بود. او در یک گاراژ که بخشی از آن به محلی برای جمع آوری ضایعات تبدیل شده، مشغول به کار می شود و در کنار آن، پسرهایش را نیز با خود همراه می کند. وظیفه ای که برای پسرها تعیین می شود، جمع کردن ضایعات است. دو پسر بچه 7 و 8 ساله اهل کشور افغانستان هم پای پدرشان مشغول به کار شده تا بتوانند هزینه های خانواده پر جمعیتشان را تامین کنند. خبری از مدرسه رفتن پسر بچه ها نیست. آنها برای رسیدن به رویاهایشان روز و شب، زباله ها را زیر و رو می کنند. انگار رویاهای این دو کودک با زباله گره خورده است. هر چه ضایعات بیشتری جمع کنند، پولی که نصیب پدر می شود بیشتر است.

آنها هر روز پس از جمع کردن ضایعات از میان زباله ها، راهی گاراژی می شوند که پدر در آن مشغول به کار است. سپس ضایعات را تحویل داده و در اتاقی که یک بخاری گازی در آن قرار دارد، دستان یخ بسته شان را گرم می کنند.

آن روز هم، پسر بچه ها همانند روزهای دیگر، صبح زود از خواب برخواسته و تا ساعت 10 صبح، نوبت اول ضایعاتشان را جمع می کنند. پس از آن هم راهی گاراژی که پدر در آنجا مشغول به کار است، می شوند تا ضایعات را تحویل دهند.

گاراژ در منطقه " غنی آباد"، واقع در شرق تهران است. دو کودک، برای رسیدن به این محل، باید مسیر طولانی را به صورت پیاده طی کنند. در نهایت نیز زمانی که به گاراژ می رسند، وارد اتاقی می شوند که همیشه برای استراحت به آنجا می رفته اند.

شعله بخاری را زیاد می کنند تا کمی گرم شوند اما به یکباره کپسول گازی که متصل به بخاری بوده، می ترکد و دو کودک جان خود را از دست می دهند.

الناز زارعی، مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهرآفرین در رابطه با جزئیات این حادثه به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می گوید: 2 کودک 7 و 8 ساله، اهل کشور افغانستان در گاراژی که پدرشان مشغول به فعالیت بوده، حضور پیدا کرده تا ضایعاتی که جمع آوری کرده اند را تحویل پدر دهند. آنها به نوعی کودک کار محسوب شده و از حق تحصیل محروم بوده اند.

وی می افزاید: محلی که کودکان همیشه در آنجا به استراحت می پرداخته اند، اتاقی در یک گاراژ بوده که در روز حادثه نیز دو کودک در آن اتاق حضور داشته اند. این طور گزارش شده که در زمان حادثه، در اتاق به روی دو کودک قفل شده و آنها پس از انفجار کپسول گاز، نتوانسته اند از محل خارج شوند.

این مددکار اجتماعی با اشاره به سوختگی پدر این دو کودک می گوید: پدر این دو کودک نیز برای نجات جان فرزندان خود تلاش می کند وارد اتاق شود و در نهایت نیز پس از ورود، دچار سوختگی 50 درصد شده و در بیمارستان بستری می شود.

زارعی با بیان اینکه " این دو کودک با یکدیگر برادر ناتنی بوده اند" می گوید: پدر این دو کودک، دو همسر داشته که هر یک از این پسر بچه ها متعلق به یکی از همسران این مرد بوده است.

وی از اعتیاد پدر و یکی از همسرانش خبر می دهد و می گوید: پدر دو کودک معتاد بوده و تاکنون 2 بار ترک کرده است و مادر یکی از پسر بچه ها نیز معتاد است. زمانی که این حادثه رخ داد، مادر در کمپ ترک اعتیاد حضور داشت و پس از با خبر شدن از این اتفاق، از کمپ خارج شد.

خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان برای پی بردن به جزئیات بیشتر این حادثه با حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران گفت و گویی داشته است.

وی در رابطه با این حادثه می گوید: روز 23 دی ماه، در پی تماس با نیروهای اورژانس امدادگران ما ساعت 10 و 57 دقیقه در محل حاضر می شوند.

عباسی می افزاید: در پی تماس با اورژانس اعلام می شود که یک انبار واقع در منطقه غنی آباد آتش گرفته و بلافاصله نیروهای اورژانس به همراه 3 دستگاه آمبولانش در محل حاضر می شوند.

سخنگوی اورژانس تهران با اشاره به فوت دو کودک در میان شعله های آتش می گوید: پس از خاموش شدن آتش از سوی نیروهای سازمان آتش نشانی، مشخص می شود 2 کودک در حریق این انبار، زنده زنده سوخته و جان داده اند. پدر آنها نیز که برای کمک حاضر شده، دچار سوختگی شدید شده و اکنون در بیمارستان بررسی است.

گفتنی است، با توجه به مشکوک بودن این حریق و اعلام موضوع به پلیس، بازپرس ویژه قتل تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کرده و پرونده این آتش سوزی در دادسرای امور جنایی (ویژه قتل) در حال رسیدگی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha