نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که «بانوان شاغل با 20 سال سابقه خدمت و بدون محدودیت سنی می‌توانند بازنشست شوند» گفت: بازنشستگی این افراد براساس پرداخت حق بیمه توسط آنان است.

حقوق و مزایای بازنشستگی بانوان شاغل به میزان حق بیمه پرداختی است

سلامت نیوز:نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که «بانوان شاغل با 20 سال سابقه خدمت و بدون محدودیت سنی می‌توانند بازنشست شوند» گفت: بازنشستگی این افراد براساس پرداخت حق بیمه توسط آنان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سیده فاطمه ذوالقدر  با اشاره به جزئیات مصوبه اخیر مجلس درباره بازنشستگی زنان شاغل با سابقه 20 سال خدمت، گفت: آنچه که مجلس مصوب کرد بیانگر این است که زنان شاغل به هر اندازه که حق بیمه پرداخت کرده باشند، حقوق و مزایای آنها محاسبه و پرداخت می‌شود.

وی افزود: در واقع اگر کسی 15 روز در ماه حق بیمه پرداخت کرده و دارای سابقه 20 سال خدمت است، می‌تواند بازنشست شده و به همان میزان هم از پاداش و مزایا برخوردار شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، تصریح کرد: کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی موظف هستند با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل دارای حداقل سابقه 20 سال و بدون محدودیت سنی موافقت کنند و این موضوع شامل تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، تامین اجتماعی و... است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: البته پیش از این قانونی وجود داشت مبنی بر اینکه آنهایی که بیمه صندوق کارگری هستند، با 20 سال خدمت و 42 سال سن می‌توانند بازنشسته شوند، تامین اجتماعی نیز شرط سنی را 55 سال در نظر گرفته بود.

وی افزود: اما با توجه به این که تامین اجتماعی زیر بار نمی‌رفت که بازنشستگی را انجام دهد، مجلس مصوبه‌ای را در برنامه ششم گذراند که تمامی صندوق‌های بازنشستگی و بدون محدودیت سنی نسبت به بازنشسته کردن مشمولان این قانون اقدام کنند.

ذوالقدر همچنین اظهار کرد: بنابراین برای اینکه این مصوبه بار مالی برای دولت نداشته باشد، در برنامه ششم مصوب شد که به میزان پرداخت حق بیمه از حقوق و مزایا برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha