بستنی هم مثل ماست قابلیت نگهداری باكتری‌های پروبیوتیك را دارد. این باكتری‌ها كپسول‌هایی با قطر بسیار نازك (سایز میكرو یا نانو) دارند و به اصلاح فلور میكروبی روده انسان و جلوگیری از رشد باكتری‌های بیماریزا در روده و ایجاد بیماری روده‌ای كمك می‌كنند.

مصرف بستنی از بروز بیماری روده‌ای پیشگیری می‌كند
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: بستنی هم مثل ماست قابلیت نگهداری باكتری‌های پروبیوتیك را دارد كه از رشد باكتری‌های بیماری‌زا در روده جلوگیری و از بروز بیماری روده‌ای پیشگیری می‌كند.

احمدرضا درستی مطلق در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: بستنی ماده غذایی خوشمزه‌ای است كه به ویژه در فصول گرم كودكان و نوجوانان علاقه‌ زیادی به مصرف آن دارند.

وی گفت: بسیاری از مردم تصور می‌كنند كه بستنی می‌تواند به عنوان یك ماده لبنی مناسب مثلاً جایگزین شیر یا ماست) محسوب شود و حتی افراط در خوردن آن نیز ایرادی ندارد.

سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: این در حالی است كه علاوه بر مقدار زیادی شیرین كننده‌های طبیعی یا شیمیایی، خوردن حتی یك قاشق بستنی مقدار زیادی چربی اشباع شده (حیوانی) وارد بدن می‌كند كه اغلب به اندازه نیمی از كل چربی اشباعی است كه در روز باید خورده شود، است.

درستی گفت: مصرف چربی اشباع زیاد موجب چاقی، بیماری‌های قلبی-عروقی و دیگر بیماری‌های خطرناك مشابه می‌شود.

وی افزود: البته بستنی مواد مغذی با ارزشی مثل پروتئین، كلسیم، ویتامین‌ها، مواد معدنی و انرژی دارد، ولی به جای آن می‌شود ماست كم چربی یخ زده خورد كه همه این مواد را داشته ولی چربی بسیار كمتری دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران اضافه كرد: بستنی هم مثل ماست قابلیت نگهداری باكتری‌های پروبیوتیك را دارد. این باكتری‌ها كپسول‌هایی با قطر بسیار نازك (سایز میكرو یا نانو) دارند و به اصلاح فلور میكروبی روده انسان و جلوگیری از رشد باكتری‌های بیماریزا در روده و ایجاد بیماری روده‌ای كمك می‌كنند.

درستی گفت: در برخی موارد از جمله پس از جراحی لوزه، مصرف غذاهای سرد، مرطوب با طعم ملایم و دارای قوام نرم (از جمله بستنی) در روزهای اول برای بیمار آسان‌تر بوده و از ایجاد خونریزی‌های بعد از عمل پیشگیری می‌كند.

وی افزود: بستنی از جمله غذاهایی است كه در برخی افراد موجب حمله میگرنی می‌شود. این غذاها بر روی آزاد شدن سروتونین و نوراپی نفرین اثر كرده و موجب انبساط یا انقباض عروق می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha