رئیس جامعه احیای طب ایرانیان گفت: ماهی‌های بدون پولک، فلزات سنگین به خصوص جیوه و سرب موجود در دریا را وارد بدن خود می‌کنند که خوردن آن باعث بروز اختلالاتی در کبد انسان می‌شود.

تغذیه ماهی‌های پرورشی با غذای تراریخته!

سلامت نیوز:رئیس جامعه احیای طب ایرانیان گفت: ماهی‌های بدون پولک، فلزات سنگین به خصوص جیوه و سرب موجود در دریا را وارد بدن خود می‌کنند که خوردن آن باعث بروز اختلالاتی در کبد انسان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، محمد دریایی، رئیس جامعه احیای طب ایرانیان، به مسمومیت و حرام بودن مصرف گوشت ماهیان بدون پولک اشاره کرد و گفت: طبق گفته فقها، خوردن آن دسته از ماهی‌هایی که دارای پولک نیستند حرام است و امروزه هم از لحاظ علمی ثابت شده است که ماهی‌های بدون پولک به خوبی نمی‌توانند جیوه موجود در دریا را از بدن خود دفع کنند؛ همچنین ثابت شده در اعماق زیر آب این نوع ماهی‌ها مجبورند ادرار خود را محبوس نگه دارند و همین امر عامل سمی شدن گوشت بدن آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: بدون شک باید خرید و فروش ماهی‌های بدون پولک در بازار توسط سازمان نظارت دامپزشکی جلوگیری شده و با فروشندگان آن برخورد شود چرا که مسمویت ناشی از گوشت این ماهی‌ها زنگ خطری برای سلامت افراد جامعه است.

دریایی، مشکلات کبدی و مسمومیت غذایی را ناشی از مصرف ماهی‌های فاقد پولک برشمرد و گفت: فلزات سنگین به خصوص جیوه و سرب موجود در دریا وقتی وارد بدن ماهی‌های فاقد پولک می‌شود باعث می‌شود تا کسانی که از گوشت این ماهی‌ها استفاده می‌کنند، دچار مسمومیت‌های غذایی شوند و همچنین در کبد این افراد اختلالاتی به وجود می‌آید که عوارض بسیار بدی را بر جای می‌گذارد.

 


تغذیه ماهی‌های پرورشی با غذای تراریخته

رئیس جامعه احیای طب ایرانیان، تغذیه برخی ماهیان پرورشی را بسیار ناسالم دانست و اظهار کرد: متاسفانه در برخی از مکان‌های پرورش ماهی به جای دادن خوراک سالم به این ماهی‌ها، غذاهایی می‌دهند که حاوی مقادیر بسیاری سویا و ذرت تراریخته است؛ متاسفانه تغذیه ماهی‌ها از حالت ارگانیک به سمت تغذیه ناسالم پیش می‌رود و همین باعث می‌شود تا نه تنها خوردن این ماهی‌ها دارای ارزش غذایی نباشد بلکه برای بدن هم بیماری ایجاد کند.

دریایی، ادامه داد: مشکلات کلیوی و کبدی و غلظت خون از جمله عوارض مهم مصرف ماهی‌های پرورشی با تغذیه ناسالم است که توصیه اکید ما به دایرکنندگان ماهی‌های پرورشی این است که تغذیه ماهی‌های خود را طبق عرف و شرع به صورت سالم تهیه نمایند.

رئیس  مرکز غذاهای سالم کشور تصریح کرد: بهتر است ماهی‌هایی که صید رودخانه‌ای یا دریای آزاد می‌شوند و تغذیه سالم دارند، مصرف شوند که خاصیت این نوع ماهی‌ها برای بدن زیاد است.

این محقق طب سنتی به مصلحات ماهی در فصل زمستان اشاره کرد و افزود: از نگاه طب سنتی طبع ماهی سرد است و با توجه به اینکه در فصل زمستان قرار داریم توصیه ما به مردم این است که بعد از مصرف ماهی حتما از عسل و خرما استفاده کنند تا طبیعت سرد ماهی مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد نکند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha